Spring naar bijdragen

Recommended Posts

wrangler266    0

Vanavond nog wat geprutst aan wat weerbarstige nippels van de remleidingen. Wie kan me helpen?

De verbindingsnippels (sleutel 3/8"), die de stalen remleiding verbinden aan de flexibele rubberen slang die dan vervolgens naar de remklauw gaat, zitten muurvast en ik wil de leidingen eigenlijk niet vernaggelen. Weet iemand van jullie een goede manier om de nippels toch los te krijgen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

math

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, als de slang nog aan het chassis vast zit pak je een open ring sleutel , zeskant, inderdaad 3/8, die geef je een klap met een rubber of kunstof hamer. Eventueel eerst heet stoken. Maar...... Dit meen je toch niet? Je gaat toch niet restaureren en wel oude remleidingen behouden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ab    231

Slijptol erop, en afscheid nemen van de oude leidingen.... niet kloten met oude leidingen, ga voor nieuw! RVS slangen en een setje leidingen. Desnoods de leidingen zelf maken. 

Ter inspiratie.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
wrangler266    0

Huy Siert en Ab, Jullie hebben gelijk, dank voor de 'wake-up call'... :thumbsup: Wat is dat toch dat ik altijd denk om onderdelen zondermeer te hergebruiken. Daar moet ik toch wat meer bewust mee omgaan. Enfin, punt is gemaakt.

Ab, los van je album, hoe heet jouw project eigenlijk. Ik wil het graag lezen, maar kan het niet meteen vinden.

Ik hoor het wel.

mazzel,

math 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ab    231

Mijn project is weer op de weg ondertussen, je vindt m hier: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
wrangler266    0

Hi there,

Gisteren het chassis dus verder helemaal kaal gemaakt. Dat ging lekker, dankzij de werkplaatskachel die ik vorige week op de kop heb getikt. Dat is wel zo comfortabel als je wil sleutelen in de winterperiode.... We zijn eindelijk aangeland op het punt 'zero', vanwaar het project van 'scratch' af aan opnieuw kan worden opgebouwd. De werkplaats ziet er weer opgeruimd en netjes uit, klaar voor de volgende fase van het project. Ik ga voor mezelf de zaken eens goed op een rijtje zetten om zodoende een goede werkvolgorde te kunnen bepalen, beginnende bij het chassis natuurlijk.

Het 'nieuwe' chassis wordt in ieder geval goed gecontroleerd op eventuele constructieve gebreken. Zoals eerder gemeld wil ik het chassis ook van binnen bekijken mbt een endoscoop. Kijken wat dat oplevert. Verder wil ik alle draadgaten controleren, gangbaar maken en alvast van bouten voorzien ivm het reinigings- en galvaniseringswerk. Ik zal ook op zoek moeten naar een goed bedrijf vwb het ontlakken en galvaniseren, maar daar heb ik al wat tips van binnen. 

Enfin, ik weet dus niet wat ik allemaal ga tegenkomen en hoe lang ik dus nodig heb om het chassis te prepareren. Zo vlug als e.e.a. duidelijk is en er zinnige dingen te vertellen zijn, meld ik me weer. 

Ik wens jullie allen alvast een goede week,

math

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
mike m    17

tap-gaten gewoon opsnijden na galvaniseren maar ff goed opletten met welke draadsoort.

ik heb namelijk de fout gemaakt om bij het opsnijden m12 voor 1/2"" aan te zien de skitplaat van de tussenbak is m12.

heb dit weer opgelost door bouten m 14 te laten maken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
wrangler266    0

Hey Mike,

Bedankt voor de tip. Dus gewoon mee laten galvaniseren en daarna optappen.

Weet jij of de draadgaten van de skitplaat de enigste zijn met metrische draad?

Groet,

math

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden