Spring naar bijdragen

Resurrection of the Mohawk...


wrangler266
 Share

Recommended Posts

Huy Ab,

Die had ik ook al geprobeerd, maar de resultaten zijn niet wat ik zoek. Velen zullen mij wel voor gek verklaren, maar ik wil toch écht de originele stickers en stripes proberen te bemachtigen, incl. de stickers die onder de motorkap en in het interieur zitten. Uitgangspunt is nog altijd dat de Jeep zijn originele staat blijft houden.

Anders moet ik wellicht proberen om het lettertype te bemachtigen dat door de factory gebruikt is, om daarna naar een stickerboer te gaan om ze na te laten maken. De kleur is trouwens Gold. Onderstaand de bestickering van mijn motorkap als voorbeeld.  

 

IMG_1086.JPG.07b8baa4393e0e0460502d596c09ce92.JPG

Alle goeds en bedankt voor het meedenken.

Hastadipasta,

math

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig jaar trouwens bij Supdec.com een decal gekocht voor de motorkap van de CJ. Hier kon ik ook de sticker qua voormaat en kleur aan laten passen. Het is bij mij voor tijdelijk. Was niet duur, 30 dollar. Moet zeggen dat de kwaliteit niet al te best is qua pasvorm. Nu is de motorkap ook lastig plakken betreft zijn vormen.. wellicht kun je eens contact opnemen met hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huy Robin,

Bedankt voor het meedenken. Ik ben op de site van Supdec.com geweest, maar heb jammer genoeg niet kunnen vinden waar ik naar op zoek was. Wel hebben ze een groot assortiment, maar vooral gericht op de nieuwere types Wranglers. Ik ga in ieder geval toch contact met hun opnemen, je weet maar nooit.

Alle goeds voor jou,

math

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben ik weer.

Vandaag goed en naar tevredenheid opgeschoten. De body is nu helemaal vrij van het chassis. Nadat ik ook alle verbindingen met het brandschot had losgemaakt kon ik de body aan de voorkant wel al optillen, maar de achterkant bewoog niet van z'n plaats. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat er toch nog twee chassisbouten zaten, niet in de chassisbalken maar in de dwarsbalk achter de brandstoftank...:dry: Learing all the time...

Deze ook gelost en warempel, de body is rondom helemaal los. Komende week zal ik wat plaats vrij moeten maken in mijn werkplaats en wat voorbereidingen moeten treffen om de body en het chassis achter elkaar te kunnen plaatsen. Even een rondje bellen om wat vrienden te regelen en dan hoop ik dat ik volgende week zaterdag beide van elkaar kan scheiden. De volgende stap is dan het verder afbouwen van het chassis en de demontage van de motor met versnelllingsbak.  

Tijdens mijn zoektocht op het net kwam ik trouwens deze site nog tegen. Echt interessant voor mensen die op zoek zijn naar originele Jeep-stickers en other stuff via de 'Factory Chrysler parts'. 

Hieronder nog een paar fotootjes ter 'leering ende vermaeck'...;)

See you next time guy's! 

IMG_1092.JPG.7381ff2c6b4901883823790a0f9c3f24.JPG

Dat worden dus twee nieuwe spatborden...

IMG_1095.JPG.9bde0ac0ed00c91cdcd48a8d80b8b3b7.JPG

Beide onderste bouten die de spatborden verbinden met de body waren niet meer los te krijgen. Voordeeltje als de spatborden toch vervangen moeten worden is, dat je met wat grof geschut de bouten kunt verwijderen....

IMG_1098.JPG.8572cd8a2dbe8a0696631f1dc7baa621.JPG

Slowly but surely...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt het toch nog een mooie dag....

De perfecte zondag om nogmaals het internet af te stropen naar stickers voor de Jeep, and guess what???

Ik heb de eps. file gevonden van 'Wrangler Limited' !!B)

Yep! Via het Amerikaanse Jeep Forum ben ik op zoek gegaan en natuurlijk kom je dan ook bij de gewoonlijke sites uit zoals Phoenix, E-Bay, 4x4Morris, Mophar, etc. Totdat ik het verhaal tegenkwam van een gast die ook moeite had om voor zijn type Wrangler de juiste stickers te vinden. Hij werd op weg geholpen door een dude die bij een stickerboer werkte en via zijn aanwijzingen kwam ik hier terecht. Hiermee kan ik nu dus zelf mijn juiste stickers laten maken. De juiste sticker '4.0 High Output' had ik ook al gevonden en de technische stickers komen dan weer via Phoenix. Voor wie geïnteresseerd is even de opsomming van de 'decal-sites':

http://www.phoenixgraphix.com/jeep.php#Wrangler

-  https://seeklogo.com/free-vector-logos/wrangler

http://www.brandsoftheworld.com/logo/wrangler-3

https://www.factorychryslerparts.com/products/Jeep/1993/Wrangler/DECAL--Jeep-Gold/4542752/5AS15LJ4.html

http://houseofgrafx.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=277&zenid=30cd718b4843d7040c073af51fadf25e

Enfin, ik heb ze natuurlijk nog niet thuis, maar dit geeft de burger enigszins toch wel moed.

Tot de volgende keer en maak er een mooie week van.

math

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 5-11-2017 at 3:30 PM, wrangler266 said:

Wordt het toch nog een mooie dag....

De perfecte zondag om nogmaals het internet af te stropen naar stickers voor de Jeep, and guess what???

Ik heb de eps. file gevonden van 'Wrangler Limited' !!B)

Yep! Via het Amerikaanse Jeep Forum ben ik op zoek gegaan en natuurlijk kom je dan ook bij de gewoonlijke sites uit zoals Phoenix, E-Bay, 4x4Morris, Mophar, etc. Totdat ik het verhaal tegenkwam van een gast die ook moeite had om voor zijn type Wrangler de juiste stickers te vinden. Hij werd op weg geholpen door een dude die bij een stickerboer werkte en via zijn aanwijzingen kwam ik hier terecht. Hiermee kan ik nu dus zelf mijn juiste stickers laten maken. De juiste sticker '4.0 High Output' had ik ook al gevonden en de technische stickers komen dan weer via Phoenix. Voor wie geïnteresseerd is even de opsomming van de 'decal-sites':

http://www.phoenixgraphix.com/jeep.php#Wrangler

-  https://seeklogo.com/free-vector-logos/wrangler

http://www.brandsoftheworld.com/logo/wrangler-3

https://www.factorychryslerparts.com/products/Jeep/1993/Wrangler/DECAL--Jeep-Gold/4542752/5AS15LJ4.html

http://houseofgrafx.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=277&zenid=30cd718b4843d7040c073af51fadf25e

Enfin, ik heb ze natuurlijk nog niet thuis, maar dit geeft de burger enigszins toch wel moed.

Tot de volgende keer en maak er een mooie week van.

math

 

Mooi speurwerkje! Hier heb je eventueel nog een font wat er aardig in de buurt komt van het origineel: http://www.fonts101.com/fonts/view/Standard/3452/Earth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardstikke leuk project en gaaf dat je het deelt op dit forum!

Waar ik me wat zorgen over maak, je zoekt een jurkje voor een vrouw die je nog moet vinden..... als je begrijpt wat ik bedoel. Je begint het project heel voortvarend, maar we zien zulke grote alles in een keer klussen vaak stranden. Kan je niet beter eerst bv een perfect rolling chassis maken? Dat is een lekkere start.

Succes, Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Adebesi: bedankt voor het meedenken. Dit komt inderdaad aardig in de buurt en ik heb ze dan ook al binnen gehengeld. Thxs mate!

@ Real Strangler: Ik begrijp wat je zegt, maar iedereen heeft zo zijn eigen manier van werken denk ik. Doordeweeks kom ik niet aan sleutelen toe, maar besteed ik wel tijd aan mijn project. Dit kan variëren van het zoeken naar onderdelen, maar zo ook het zoeken naar een 'jurkje' of ervaringen en ideeën of projectverslagen van andere mensen. Alles wat ik aan bruikbare info kan vinden verzamel ik in de veronderstelling dat ik die straks op mijn rit nog nodig ga hebben. 

Morgen (zaterdag) gaat de body van het chassis af en dan volgt automatisch de volgende stap van het verder afbouwen van het chassis totdat 'ie helemaal kaal is en de reparatie-fase kan beginnen. Na het reinigen en galvaniseren van het chassis volgt de wederopbouw, met als basis uiteraard een 'perfect rolling chassis'.:thumbsup: 

Leuk dat je me volgt 'naast de weg' (by the way):)

Alle goeds,

math

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kleine update...

Hi guy's, zoals gezegd heb ik samen met wat vrienden afgelopen zaterdag de body van het chassis getild. Appeltje - eitje voor zo'n stelletje oude apen die je niet meer hoeft te leren hoe ze een banaan moeten eten....:D In ieder geval blij met de hulp die ik had. Thanx guy's! :thumbsup:

De rest van de zaterdag heb ik besteed aan een oud barreltje dat ik voor weinig op de kop heb getikt om de winter door te komen. Ik had gedacht om gedurende de winter op de motor naar m'n werk te gaan, maar ik merk dat ik 's morgens niet meer zo goed bestand ben tegen de kou dan een aantal jaren geleden.... Tsja, ouder worden zal zich toch ergens moeten uiten, niet?

Uiteraard nog een paar foto's gemaakt en ik ben toch wel enigszins verbaasd om de staat van het chassis. Ik heb een paar foto's gemaakt en ik hoop dat er iemand is die uit ervaring kan vertellen of dit 'meevalt' en nog te repareren is, of dat ik toch moet uitkijken naar een ander chassis. Mijn plan is om het kale chassis straks te laten stralen zodat een goede inventarisatie mogelijk is en om daarna alle slechte plekken fatsoenlijk te repareren. Of ik daarna het chassis willen laten reinigen en galvaniseren, daar ben ik nog niet over uit. Er staan genoeg interessante verhalen op dit forum die de moeite waard zijn om te lezen. Deze is daar een interessant voorbeeld van. Ik ben het met de meeste mensen eens, dat je het chassis van de Wrangler aan de binnenkant nooit voldoende schoon gaat krijgen. 

Ik denk dat ik de buitenkant dan ook inderdaad laat stralen, daarna primer erop zet en vervolgens zo'n twee lagen twee componentenlak (epoxy) erop. De binnenzijde wil ik zo goed en kwaad als dat kan schoonmaken en drogen, om daarna te behandelen met bodyschutz o.i.d. Ik zal wat dat betreft (na het lezen van enkele tips in oudere topics) mijn oor eens te luister leggen bij rustbuster.nl .

Ik zal nog een paar foto's plaatsen en zou het fijn vinden als jullie je mening geven over de staat van mijn chassis en de best te volgen reparatiemethode.

Alvast bedankt en een goede week voor u allen.

Keep feeding eachother....

Math

IMG_1108.thumb.JPG.4fb960d13cc602ae8bb2d150ec925c22.JPG

Het 'koppel' ligt voorlopig in scheiding....:D

IMG_1110.JPG.cfa83e9f2fabf6722ac7a70926ce86f4.JPG

Chassisbalk L-voor

IMG_1116.JPG.4a5e5f11fc39e7a452965a0560a950a5.JPG

Chassisbalk L-voor

IMG_1114.JPG.e6bf54898d17babbd426387ee16f0431.JPG

Schokbrekersteun R-achter

IMG_1118.JPG.7c9fab1781521ddfe1b40cd06e315459.JPG

Chassisbalk R-achter. iemand heeft hier 'iets' geprobeerd. T'is meer iets van "There, I fixed it".....

IMG_1112.JPG.d3ba449ab6f1882ae54032bed3754563.JPG

Bevestigingspunt body op Chassis R-achter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Real Strangler, welke Mike bedoel je precies? Ik ben best benieuwd naar mensen hun ervaring. Een hard chassis is inderdaad de beste optie, maar als je er hier (BeNeLux) al één kan vinden heb je geluk. Uit de States is geen optie i.v.m. de kosten. Ik heb wel diverse zoekopdrachten uitstaan, wat dat betreft is het dus net als met vissen.... Wachten tot je beet hebt en dan rap aanslaan...:D Enfin, als er iets op mijn pad komt zal ik dat in ieder geval serieus overwegen.

@Mike m: heb jij ervaring met het chemisch ontlakken? Of sterker nog, ben jij misschien de Mike waar Real Strangler mij naar verwijst? Dat zou wel grappig zijn! Ik las ergens op een forum dat vervuiling aan de binnenkant van een chassis, zoals zand en modder niet verdwijnen door de chemisch methode.  Hoe heb jij dat ervaren?

Bedankt voor de reacties.

Math

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei wrangler266:

Hey Real Strangler, welke Mike bedoel je precies? Ik ben best benieuwd naar mensen hun ervaring. Een hard chassis is inderdaad de beste optie, maar als je er hier (BeNeLux) al één kan vinden heb je geluk. Uit de States is geen optie i.v.m. de kosten. Ik heb wel diverse zoekopdrachten uitstaan, wat dat betreft is het dus net als met vissen.... Wachten tot je beet hebt en dan rap aanslaan...:D Enfin, als er iets op mijn pad komt zal ik dat in ieder geval serieus overwegen.

@Mike m: heb jij ervaring met het chemisch ontlakken? Of sterker nog, ben jij misschien de Mike waar Real Strangler mij naar verwijst? Dat zou wel grappig zijn! Ik las ergens op een forum dat vervuiling aan de binnenkant van een chassis, zoals zand en modder niet verdwijnen door de chemisch methode.  Hoe heb jij dat ervaren?

Bedankt voor de reacties.

Math

math.

door het chemisch ontlakken lost de laklaag ,op de spoelbaden erna zorgen dat al het vuil en restant van de lak uit de balken verdwijnt .

moet wel een goede ontlakker zijn en geen knoeier

heb eerder een foto gepost  

20130408_193802 (640x480).jpg

20130408_193802 (1280x960).jpg

20130408_193906.jpg

20130408_193919.jpg

20130408_193928.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Mac Gyver: Bedankt voor de tekening, maar ik had 'm ook al gescoord. Hangt al in de garage. :thumbsup:

@ Mike: Chassis ziet er inderdaad goed uit. Ik ga kijken of er een bedrijf redelijk in de buurt zit die dit werk doet. Mocht dat niet het geval zijn, dan kies ik voor de eerder omschreven methode van stralen - repareren, primen en coaten van de buitenkant en bodyshutz aan de binnenzijde.

Goed wiekend voor jullie.

math 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine update...

Vandaag het motorblok en bak vrij gemaakt van het chassis. De hydraulische motorlift bleek echter een lekkende cilinder te hebben en zal dus eerst gerepareerd moeten worden. Kwestie van een nieuwe o-ring waarschijnlijk. Ik had gedacht de motor vandaag geheel van het chassis te verwijderen, maar dat is het dus niet geworden. Jammer, maar het is niet anders. Volgende week gaan we verder.

Keep feeding eachother.

Math

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ben ik weer.

Afgelopen zaterdag dan eindelijk het motorblok met koppelingshuis en versnellingsbak uit het chassis getild. Dat was nog wel een klusje als je alleen moet opereren...:unsure:

Maar goed, met alle voorbereidende werkzaamheden die ik al getroffen had hoefde ik de last alleen maar aan te slaan, het zwaartepunt op te zoeken en voorzichtig de blok eruit tillen. Met behulp van een spanriem tussen de hijshaak en de achterste aandrijfas kon ik de zaak in evenwicht brengen en mooi horizontaal omhoog brengen. Dat verliep allemaal wel soepel, maar toen ik de last wilde wegrijden werd ik toch nog geconfronteerd met een weerbarstig 'schrobputje'...:dry:

Toch nog iets over het hoofd gezien dus, waardoor bij het wegrijden 1 van de zwenkwieltjes van de motorlift als een magneet naar het schrobpuntje werd gedirigeerd en het gevaarte akelig naar rechts begon te hellen.... Met enige forse dwang kon ik de boel gelukkig toch onder controle houden en de last even later op de vloer plaatsen. Job done!:thumbsup:

Aangezien er vorige week weer een goed chassis voor een redelijke prijs op Marktplaats werd aangeboden en mede dankzij de eerder gevoerde discussies met Mike en Siert heb ik samen met mijn vriend toch nog eens goed naar de staat van het chassis gekeken, waarbij vooral de bevestigingspunten van de achterste schokbrekers mij de meeste zorgen baarden (zie foto). Dat is toch iets anders dan een stukje plaat inwerken in de kokerbalk. Uiteindelijk toch besloten om vervoer te regelen en gisteren ben ik met mijn vriend dan toch van het zuidelijkste puntje van Limbabwe naar de kop van Noord-Holland gereden om het aangeboden chassis op te halen. Daar aangekomen was ik aangenaam verrast door de goede staat waarin het chassis verkeerde. Er is alleen een beetje werk aan het gat in de voorste dwarsbalk, waar de grill in bevestigd is. Voor de rest ziet het er écht mooi uit. Deze vriendelijke man was trouwens een echte Jeep-fanaat. Hij had 4 exemplaren in zijn werkplaats staan, waarvan één CJ7 met een vette AMG V8 in het vooronder. En dat niet alleen, meneer had een 'shitload' aan onderdelen liggen, dus zijn telefoonnummer heb ik wijselijk opgeslagen. Nog even wat geouwehoerd bij een goede kop koffie en daarna weer terug richting het zuiden. vertrokken toen het donker was en aangekomen toen het donker was, maar het was meer dan de moeite waard. 

Als ik zover ben dat ik het oude chassis helemaal kaal heb en aan het nieuwe chassis ga beginnen zal ik proberen om met behulp van een stethoscoop opnames te maken van de binnenkant van beide chassis'. Ben gewoon eens benieuwd hoe die zaak er van binnen uitziet. Ik hoop dat het me lukt om de resultaten op foto te zitten en hier te plaatsen.

Enfin, tot zover en zoals gebruikelijk nog enkele pico's voor de vermaeck...;)

Keep feeding eachother,

math

IMG_1147.JPG.1908e37b20e6451809e7b1302a7d6243.JPG

 

IMG_1149.JPG.6b6eda057802bfeb6353eab101203b2a.JPG

IMG_1150.JPG.b68ccd6d72288c7b2a004eff521f5e66.JPG

IMG_1151.JPG.5b14f97d03ded45fd1c1b002c97e5d39.JPG

 

IMG_1148.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HaHaHa, thxs Roland. Tenminste iemand die alert is op wat ik hier iedereen probeer wijs te maken...:wacko: Dat moet natuurlijk een endoscoop zijn! Duhhh...

Op deze manier lijk ik meer op een kwakzalver dan op een dokter Ab. Wel een bevestiging dat m'n post gevolgd én gelezen wordt...;)

Have a nais day guy's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo peoples,

Even een (hele) kleine update:

Gisteren begonnen met het verder kaal maken van het chassis. Op de bevestiging van het stuurhuis na een dag zonder noemenswaardige problemen. De bevestigingsbouten van het stuurhuis aan de onderkant van het chassis draaiden mee omdat de moeren in het chassis waren losgekomen. Beetje flexwerk voor de steekschijf, meer was het niet. Dit heeft me wel doen besluiten om van mijn andere chassis eerst alle draadverbindingen in het chassis goed te controleren op aanwezigheid en gangbaarheid, alvorens ik er verder iets mee doe. Op de veerbladen na is het chassis nu helemaal kaal, maar dat is iets voor volgende week.

Deze week eerst nog even een paar stalen schragen regelen om straks het chassis en het motorblok op te plaatsen. Dat werkt net iets prettiger dan laag bij de grond...;)

Tot de volgende keer,

math

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...