Spring naar bijdragen

Death Wobble


DutchMud
 Share

Recommended Posts

Na mijn vakantie in Nederland kwam ik terug in de Joenaitet steets of Ameerieka en dacht lekker op 4th of July voor een ritje met de Jeep te gaan. Op de terug weg vond ik dat de Jeep verdacht veel naar links aan het trekken was en ik heel erg moest tegen sturen om vervolgens rook bij mijn driver side voor wiel te zien komen. Er hing ook een vreemd luchtje en na verdere inspectie kwam ik er achter dat de pistons in de voor calipers aan de driver side vast zaten. Nondeju, Jeep weer stil voor een week om onderdelen te krijgen. 

Jeep rijdt weer, gelukkig voor mij maar Death Wobble is een nieuw item op de toe doe lijst. Het begint wanneer ik van 50mph flink moet remmen. Het advies dat ik tot nu toe gevonden heb: 
1. Rem schijven en blokken vervangen
2. Alle moeren aandraaien en zorgen dat nergens speling zit. <- dit had ik een beetje in in de drag link (de bar die van stuur pomp naar de knuckle gaat) Deze aangedraaid. Ook de tie rod ends aan beide kanten aangedraaid. Vanmiddag even een test ritje maken. 

Voor wie niet bekent is met het fenomeen death wobble hier een mooi filmpje. Het voelt alsof je Jeep op hol is geslagen: 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zover ziet er goed uit. Passagierskant had een hele losse moer bij de ball joint. Alle andere ball joints ook even flink aangedraaid en ik voel het in mijn stuur gedrag. Een stukje stijver lijkt het te zijn. Aankomend weekend even aan de tand voeren en zien hoe het er echt voor staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Update per afgelopen zaterdag: 
Jeep de snelweg opgenomen en naar het off road park gereden. Ik moest een aantal keer flink op de rem stappen terwijl ik op de snelweg was. Het aandraaien van de ball joints en track bar moer heeft verschil gemaakt. Het stuurgedrag is ook iets beter geworden, meer stabiel voor mijn gevoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...