Spring naar bijdragen

Olielekkage automaat


muis
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Wagoneer uit 86. Auto rijd en schakeld prima maar lekt olie uit de automatische versnellingsbak (727). Ik heb al een keer de pakking van oliepan vervangen maar dit helpt niet. Het lijkt van hoger te komen. Het is niet duidelijk van waar precies. Ik denk wel van de linker zijde. Maar ook niet zeker, alles is vet. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Graag een reactie. Grtn, Gustave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik nog een vraag stellen. Gebruiken jullie vloeibare pakking voor olie pan en zoja in combinatie met de normale pakking of alleen vloeibaar. Welk merk/type gebruiken jullie daarvoor? Ik vind dat zo lastig om het dicht te krijgen. 

Kun je die keerring (shifter) zo vervangen zonder de bak eronderuit te halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kering kun je vervangen zonder de bak eraf te halen, wel de pan eraf en de shifteras eruithalen(is simpel), misschien lukt het ook met de shifteras erin, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Ik smeer de metalen vlakken van de pan en onderkant automaat licht in met loctite blue silecon en gebruik daar de pakking tussen, als het een kurk pakking is monteer ik hem droog zonder vloeibare pakking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...