Spring naar bijdragen
Ary

Slingerende CJ7

Recommended Posts

Wat zou het kunnen zijn waarom een CJ 7 zo slingert? Als hij gewoon rechtdoor rijdt, trekt hij opeens zomaar sterkmnaar links of naar rechts.

Hij heeft een 3" verhogingsplaat op de bladveren en 33" wielen. De carrosserie is verder niet verhoogd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bumpsteer. Door het cerhogen is je caster (hoek van je as) waarschijnlijk gewijzigd. Je zult de as dus moeten kantelen, zodat de hoek weet word zoals deze was voor de verhoging.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei DogJeeper:

Bumpsteer. Door het cerhogen is je caster (hoek van je as) waarschijnlijk gewijzigd. Je zult de as dus moeten kantelen, zodat de hoek weet word zoals deze was voor de verhoging.

Bedankt gaan we nakijken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bumpsteer treed alleen op met in- of uit-veren. Is dit ook het geval?

Waarschijnlijk, zoals DogJeeper hierboven al zegt is het caster van de vooras -door het verhogen- te klein geworden. Je krijgt dan het "winkelwagentje" effect, je Jeep wil bij elke oneffenheid in de weg gaan sturen i.p.v. rechtuit.

Wat spelling op de stuurstangen, stuurhuis en fusee's kan dit ook veroorzaken, of een combinatie van beide.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Ab:

Bumpsteer treed alleen op met in- of uit-veren. Is dit ook het geval?

Waarschijnlijk, zoals DogJeeper hierboven al zegt is het caster van de vooras -door het verhogen- te klein geworden. Je krijgt dan het "winkelwagentje" effect, je Jeep wil bij elke oneffenheid in de weg gaan sturen i.p.v. rechtuit.

Wat spelling op de stuurstangen, stuurhuis en fusee's kan dit ook veroorzaken, of een combinatie van beide.

 

 

Dank, fusee's zijn goed, stuurhuis is ook twijfelachtig. Hebben er wel een stuurhuis bij van een Wagoneer(?), maar die had een ander koppelstuk, dus past niet.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan het beste eerst bepalen wat de oorzaak is, spelling, caster, of iets anders, of een combinatie van. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dogjeeper en Ab, bedankt voor jullie hulp, het probleem is opgelost. 

Het caster stond verkeerd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Ary:

Dogjeeper en Ab, bedankt voor jullie hulp, het probleem is opgelost. 

Het caster stond verkeerd.

Hoe heb je het opgelost?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag de Jeep op de rollenbank, kreeg het filmpje er niet op vandaar deze foto.

173 PK bij 4200 toeren en 343 Nm bij 1500 toeren, ding trek op als een Jekko. Ben benieuwd hoelang de versnellingsbak en assen dit volhouden.

IMG_3507.JPG

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dit gemeten op de wielen of krukas?

Met hoeveel aandrijfverlies rekenen hun?

Zit het aandrijfverlies in je 173 pk en 343nm koppel al verwerkt?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei michel1972:

Is dit gemeten op de wielen of krukas?

Met hoeveel aandrijfverlies rekenen hun?

Zit het aandrijfverlies in je 173 pk en 343nm koppel al verwerkt?

Is gemeten op de wielen, niet zo goed te zien op de foto maar de achterwielen staan op de rol

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei steven:

welke motor zit er in de jeep?

V8 318 uit een Dodge. Dus blijft mopar

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×