Nekaf045 Geplaatst July 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2017 Hallo, Na een lange tijd te hebben gezocht, ben ik sinds korte tijd trotse eigenaar van een prachtige NEKAF jeep uit 1956 (met LPG). De auto heeft origineel nu 17.100 KM gelopen en rijdt als een zonnetje. Echter is een storend probleem dat de instrumenten op de KM teller en de benzine meter (welke naar mijn mening verkeerd is aangesloten) na werken. Ik heb de auto sinds eind april en rij alleen met zonnig weer. Echter heb ik in korte tijd nu al 2 keer pech gehad, de accu's zijn binnen 2 maanden nu al 2 x helemaal leeggetrokken terwijl de Dynamo gewoon werkt (ik rij alleen overdag en gebruik dus niet de koplampen). Bij de 2e keer opnieuw de accu's terugplaatsen zag ik dat een accupoolklem doorgescheurd was wat volgens het technische boekje de oorzaak kan zijn van het niet opladen van de accu's (zie foto). Deze heb ik nu vervangen door een nieuwe en hopelijk blijft de auto nu starten en rijden. De benzinemeter in het instrumentenpaneel is naar mijn mening verkeerd aangesloten, omdat deze stand steeds verandert terwijl ik geen benzine verbruik. Pas geleden stond deze bijvoorbeeld op half vol en nu geeft deze volledig vol aan. Ikzelf ben van mening dat de kabel van de ampère meter op de benzinemeter aangesloten zit Helaas ben ik niet echt bepaald auto technisch maar wil graag leren naar het onderhouden en begrijpen van een NEKAF. Mijn vraag is dus: Zijn er tips of kan iemand mij helpen (ik ben woonachtig in regio Heerlen) met het bekijken van het instrumentenpaneel zodat dadelijk alle klokjes weer werken? Ik durf er zelf namelijk niks aan te doen omdat ik bang ben dat ik iets sloop o.i.d. Wat ik vooral belangrijk vind is dat de accuspanning werkt zodat ik niet weer met lege accu's langs de weg kom te staan... Alvast Bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf-rene Geplaatst July 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2017 Hoi Nekaf045, Ook bij mij deed de benzine meter raar, het lag aan de stekker aansluiting bovenop de benzinetank. Dit is een bajonet verbinding dus beetje naar links draaien om los te nemen. maakt soms slecht contact misschien dat schoonmaken en contactspray wel helpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.