Spring naar bijdragen

Dana 35 3.55 naar 4.10


kenzo
 Share

Recommended Posts

Mijn Wrangler achteras heeft een 3.55 overbrenging. De vooras heeft een 4.10 overbrenging. Aangezien dit niet zo handig is zou ik de achteras graag willen vervangen door een achteras met een 4.10 overbrenging.
Nu is het aanbod in 2ehands achterassen niet zo heel groot. In hoeverre is de overbrenging gemakkelijk te veranderen?

Is een ring en piniongear set voldoende, of komt er een heleboel meer bij kijken?
En is dit iets wat zelf te doen is of heb ik speciaal gereedschap nodig.

Ik zie op ebay setjes als dit staan: http://www.ebay.com/itm/RING-PINION-GEAR-SET-DANA-35-4-11-RATIO-JEEP-XJ-YJ-Ford-Dodge-AMC-D35-411-/131635287903?hash=item1ea613175f:g:TYAAAOSw14xWKVxp&vxp=mtr

Is dit te goedkoop om goed te zijn of is dit prima voor normaal gebruik?
Auto wordt alleen op de weg gebruikt maar heeft wel 35ers eronder zitten.

 

Als dit niet goed zelf te doen is, heeft iemand dan tips waar ik dit in het zuiden van het land zou kunnen laten doen?

 

Alvast bedankt voor de info!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt ook een nieuwe carrier nodig, Crawlpedia.

{edit} niet goed gelezen, je hebt geen nieuwe carrier nodig (wel voor een Dana 30 :whistle: ) {edit}

Ik laat het ook doen (van 3,55 naar 4.56) , heb een bedrijf gevonden die het voor €350,- ex doet.

http://brunekreefperformance.nl

is in Lunteren, misschien iets te ver voor jou?!?!

bewerkt door Roland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roland, voordat er weer allemaal indianen verhalen ontstaan..... hoe zit het met de prijs van de benodigde materialen?

Minimaal een kroon en pignon set, Master install kit en soms natuurlijk de carrier. Verder is het vaak slim om ook direct de wiellagers te vernieuwen.

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-7-2017 om 8:48 PM zei REAL STRANGLER:

Roland, voordat er weer allemaal indianen verhalen ontstaan..... hoe zit het met de prijs van de benodigde materialen?

Minimaal een kroon en pignon set, Master install kit en soms natuurlijk de carrier. Verder is het vaak slim om ook direct de wiellagers te vernieuwen.

siert.

Had ik ff bij moeten zeggen, is alleen uren.

ik heb de onderdelen R&P, lagers enz in de US besteld,

alles met elkaar kom ik aan +/- €750,- (excl. verzend en invoer kosten) per as. (Dana 30 en Ford 8.8)

bewerkt door Roland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Roland, dus als het inbouwen per as € 423, 50 kost, heb je dus al de benodigde onderdelen incl olie en keerringen voor 326,50 ingevoerd en wel thuis? Dat zal dus een Amerikaanse prijs zijn van een $ 200 a $ 225 plus shipping en invoer?

Als dat merkartikelen zijn is dat heel interessant, ik betaal hier bij de bekende leveranciers heel wat meer....

Ben benieuwd, houdt ons op de hoogte!

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei REAL STRANGLER:

@ Roland, dus als het inbouwen per as € 423, 50 kost, heb je dus al de benodigde onderdelen incl olie en keerringen voor 326,50 ingevoerd en wel thuis? Dat zal dus een Amerikaanse prijs zijn van een $ 200 a $ 225 plus shipping en invoer?

Als dat merkartikelen zijn is dat heel interessant, ik betaal hier bij de bekende leveranciers heel wat meer....

Ben benieuwd, houdt ons op de hoogte!

Siert.

Je hebt PB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...