Spring naar bijdragen

mijn Yj 1989


Flavio
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag allen,

Ik zal me dan ook even voorstellen, wel zo netjes. Mijn naam is Flavio, 45 jaar jong en veelal als vraagsteller actief op het jeep forum.
Door een zeer beperkt budget ben ik gedwongen om vele zaken gefaseerd aan mijn Jeep zelf op te knappen en/of te verbeteren.
Ik vind het nog leuk om te doen ook maar ja mijn kennis qua autotechniek is niet je van het. In de praktijk red ik me er aardig mee.
Na jaren een auto van de zaak gehad te hebben en een Mini cooper S, wilde ik toch weer een Jeep.
Onderhoud aan een Jeep kan relatief eenvoudig zijn. Met de Mini had ik zoveel problemen en heb deze geruild voor een Wrangler met spatbord schade.
Body was gelukkig 100% roestvrij.
Helaas was er niets anders te koop (lees ruil) dan een 2.5L Liefst wilde ik weer een 4.0 automaat.
Iedereen verklaarde me voor gek maar tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van mijn keuze.

Onderhand is er het volgende aan gedaan:

  • nieuwe olie, oliefilter, oliedruksensor
  • nieuwe lichtschakelaar
  • 5 stuks nieuwe 31x10,5 all terrain banden
  • scherm rechts en motorkap vervangen
  • kleinere knipperlichten geplaatst
  • spiegels vervangen
  • enkele rvs accessoires geplaatst
  • dak gerold in contrastkleur
  • Achter + zijruiten geblindeerd
  • nieuwe voorruit
  • achterbank geplaatst (afwijkende kleur)
  • 480 watt Led bar geplaatst

Op mijn verlanglijst staan nog:

  • nieuwe voorbumper
  • schakelaar achterruit verwarming vervangen
  • lier
  • tire carrier of andere passende oplossing (ivm een 31" band kan de achterklep niet meer open, band draait tegen achterlicht)
  • stuurwiel en interieur opknappen/ stoelen vervangen
  • 2,5 inch verhogingset (geen bodylift)
  • andere velgen (op foto lijken ze mooi maar zijn ze alles behalve)
  • en er komt vast nog wel wat bij........

Met vriendelijke groeten,

Flavio


 

 

yj-wrangler-voor.jpg

yj-wrangler-na.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nette Jeep Flavio,

nu zag ik dat jij een achterbankje had geplaatst met een afwijkende kleur, welke kleur is dit precies?

Heb namelijk ook een achterbankje liggen welke ik waarschijnlijk nog wil plaatsen in mijn wrangler (moet dan alleen nog opnieuw gekeurd worden) maar deze heeft voor mij ook een afwijkende kleur en aangezien ik volgens mij voor jou interieur een gelijke kleur achterbank heb liggen en misschien jij wel dezelfde kleur als mijn overige interieur zou het wellicht een optie zijn om te ruilen!

groet Roy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Flavio,

zit inderdaad met hetzelfde probleem, echter ben ik op zoek naar een zwarte opvouwbaar bankje!

Die van mij is inderdaad beige en verkeerd in een zeer goede staat.

(heb zo ff geen goede foto maar staat op mijn profiel wel een foto van mijn Jeep waar het achterbankje is gemonteerd...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Roy,

Ik zag de foto's van je schitterende jeep! Hoop ooit de mijne ook nog eens zo te krijgen. Zie dat je in Hengelo woont....Had jij niet veel onderdelen toen op marktplaats gezet waaronder een zwarte achterbank?
Tja je hebt inderdaad het bankje wat ik zoek maar jij hebt begrijpelijk niets aan een grijze.....Of heb je interesse in een ruil met eventueel bijbetaling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Flavio,

 

dank voor je compliment!  Weet niet of je bekend bent met het "Jeep virus", je Jeep is namelijk nooit af en er blijven altijd wensen dus de mijne krijgt ook nog de nodige aanpassingen...

Ik ben inderdaad degene die onderdelen op marktplaats heeft aangeboden en hier zat inderdaad ook een zwart bankje bij (CJ7), deze was niet klapbaar en vond deze zelf niet ideaal om in de auto te plaatsen vandaar ik deze weer heb verkocht!

Wat is de staat van jou bankje? wil eventueel wel ruilen met bijbetaling maar dan wil ik wel een bankje in zelfde staat als de mijne zich bevind! (eventueel ff foto's mailen/plaatsen??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...