Spring naar bijdragen

Motor slaat niet af - Reageert niet op sleutel


Recommended Posts

De motor van mijn 1999 WJ Grand Cherokee slaat niet af. Er is vrijwel geen weerstand te voelen als ik de sleutel heen en terug draai. De sleutel kan ik op elke stand verwijderen. Ik heb een aparte startbutton naast stuurkolom op dashboard. Lampje Check Engine gaat aan, daaronder ook het lampje met sleuteltje er in, dat blijft knipperen. Ik kan de motor starten (via die button) zonder dat de sleutel er in zit. Ik vermoed omdat de ignicion-schakelaar op "aan" is blijven staan? Ik hoop op een bevestiging dat ik de "pin" die tussen sleutelschakelaar en de ignicion moet zitten gebroken kan zijn. Of graag een andere tip als ik er naast zit.

Bijkomende vraag: kan het zijn dat deze auto geen stuurlock heeft, dat het stuur niet blokkeert als je de sleutel er uit haalt?

Als het gewenst is, dan voeg ik hier natuurlijk nog foto's bij.

(Heb deze vraag als meelifter op een bijna gelijkwaardige vraag "hoe cilinder vervangen" gesteld, maar misschien was dat geen goed idee.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dat klinkt voor mij als een versleten contactslot dan wel sleutel. Ik kan ook de sleutel in elke positie uit het contactslot halen maar het wekt allemaal nog wel zoals het moet. Heb wel eens gehoord dat het wellicht gevaarlijk zou kunnen zijn ivm het stuurslot. De sleutel wil er nog wel eens uitvallen op een 'trilplaatjies grondpad' (ribbels). Het vervelende is dat ik weliswaar sleutels heb bij laten maken maar die zijn uiteraard naar de versleten originele sleutel geslepen. En een nieuwe originele sleutel kopen is belachelijk duur. Een 'namaak' sleutel is trouwens ook niet goedkoop.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...