Spring naar bijdragen

Vervangen contactslot, poging tot inbraak


Recommended Posts

Hallo,

afgelopen nacht is geprobeerd mijn 1998 ZJ te starten met een schroevendraaier, hierbij is de cylinder van het contactslot helemaal kapot gedraaid. 

 

Heeft iemand ervaring met het vervangen van het contactslot? De Jeep dealer kan voor 400 euro een nieuw slot op locatie komen zetten, maar voor 75 euro kan ik een gebruikt slot via cherokeeparts kopen. Echter, ik vraag me af of het contactslot zomaar vervangen kan worden. Is dit niet elektronisch beveiligd? 

Ze zijn via de achterklep naar binnen gegaan, waardoor ook nog het slot van de klep vernield is :(   

 

Hoor graag ervaringen. 

 

Groet Tim

IMG_3773.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei timcos:

Hallo,

afgelopen nacht is geprobeerd mijn 1998 ZJ te starten met een schroevendraaier, hierbij is de cylinder van het contactslot helemaal kapot gedraaid. 

 

Heeft iemand ervaring met het vervangen van het contactslot? De Jeep dealer kan voor 400 euro een nieuw slot op locatie komen zetten, maar voor 75 euro kan ik een gebruikt slot via cherokeeparts kopen. Echter, ik vraag me af of het contactslot zomaar vervangen kan worden. Is dit niet elektronisch beveiligd? 

Ze zijn via de achterklep naar binnen gegaan, waardoor ook nog het slot van de klep vernield is :(   

 

Hoor graag ervaringen. 

 

Groet Tim

IMG_3773.JPG

kan het niet goed zien maar volgens mij heb je n sleutel met transponder deze zit niet in het slot maar aan en ring dieer omheen zit als deze niet is beschadigd zou je het slot zo moeten kunnen vervangen. op zwarte kastje met text en strip naar boven kant slot zie je de ring.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow!! Dat is heftig zeg... Denk dat ik de auto maar eens WA+ ga verzekeren! Maar wat betreft het vervangen van het slot, ik heb geen transponder. Het was puur een simpele sleutel. Heb nu een tweedehands slot besteld, hoop dat ik hem zonder te veel gedoe kan overzetten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat kan, enig nadeel is dat je dan in je deuren en achterklep een andere sleutel hebt zitten. Er zit op de ZJ ook nog een startonderbreker, maar dat staat los van het contactslot. Details van de beveiliging zetten we maar liever niet hier online, zo te zien zijn ze in trek :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het was idd die startonderbreker die het in mijn 5.2 niet (meer) deed....... Dus naar binnen, schroevendraaier in het contactslot, lopen en weg....... :cry:

Sleutels om de deuren open te maken? ;) Daar heb je toch die AB voor? (ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst de sleutel heb gebruikt, anders dan voor het starten van de auto).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...