16 berichten in deze discussie

Hallo,

sinds kort heb ik een YJ uit 1989 met 2.5L motor. Het is mijn daily driver voor 2 x 7 kilometer per dag en wat ritjes naar de heide met de hond. Natuurlijk had ik geen 1 op 22 verwacht, maar 1 op 3 a 4 is wat dorstig, ook al heb ik grote banden. Hebben jullie tips m.b.t. het afstellen van de motor? Misschien valt daar iets te winnen :-)..

Ik ben ook benieuwd naar het verbruik van jullie Jeeps.

groeten, Kasper

IMG_4810.JPG

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb je injectie of mono-point .

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iets minder zware rechtervoet misschien? In combinatie met iets eerder doorschakelen.

Als je injectie hebt valt er weinig af te stellen. Misschien eens na (laten) kijken of de lambda sondes hun werk nog wel goed doen.

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Ter vergelijking. Mijn YJ (4.0 injectie) handbak had een gemiddeld verbruik van 1 op 6. Op de snelweg zo rond de 1 op 8.

Gewoon een kwestie van geen haast hebben 😁

bewerkt door DogJeeper
0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Injectie of mono..? Dit is mijn eerste Jeep :-). Hoe kan ik dit zien? 

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij moet ongeveer 1:6 a 1:7 halen. Er valt weinig af te stellen....alles wordt geregeld door de ecu. Grote banden zullen wel een negatief effect op het brandstofverbruik hebben. Zorg er voor dat luchtfiter, injector, sensoren en ontsteking (kabels, bougies, verdeler) in goede staat zijn. Veel meer kun je niet doen.

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zelf heb een 2,5-ltr injectie in combinatie met 31ers rij ik met 90-kmr per uur haal ik een 1 op 8.

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Multipoint injectie is vanaf 1991 geleverd en is gemakkelijk te herkennen aan de brandstofrail langs de cilinders. Daarvoor was er een monopoint injectie van Renix. Zoals dogjeeper al aangaf is volgens mij de lambda sonde eerste verdachte bij extreem verbruik.

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben een 97 2.5 tj, wat volgens mij dezelfde motor is. Met 90 over de snelweg en 30" banden rijdt die 1 op 8. En tijdje geleden was bij ons de eerste lambdasensor kapot. Toen steeg het verbruik naar rond de 1 op 2. Dat zou dus wel eens een verdachte kunnen zijn. 

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei John Renne:

Wij hebben een 97 2.5 tj, wat volgens mij dezelfde motor is. Met 90 over de snelweg en 30" banden rijdt die 1 op 8. En tijdje geleden was bij ons de eerste lambdasensor kapot. Toen steeg het verbruik naar rond de 1 op 2. Dat zou dus wel eens een verdachte kunnen zijn. 

Waarschijnlijk niet dezelfde motor....97 is multipoint injectie. Maar het effect van de lambda sonde op het verbruik komt overeen.

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt allemaal! Ik heb de lambda sensor gevonden en kijk het nog een weekje aan. Als hij toch veel blijft verbruiken ga ik deze vervangen. In het boek heb ik gevonden hoe ik dit kan doen. 

IMG_4954.JPG

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

On ‎16‎/‎07‎/‎2017 at 4:19 PM, Kasper-gelderland said:

Hallo,

sinds kort heb ik een YJ uit 1989 met 2.5L motor. Het is mijn daily driver voor 2 x 7 kilometer per dag en wat ritjes naar de heide met de hond. Natuurlijk had ik geen 1 op 22 verwacht, maar 1 op 3 a 4 is wat dorstig, ook al heb ik grote banden. Hebben jullie tips m.b.t. het afstellen van de motor? Misschien valt daar iets te winnen :-)..

Ik ben ook benieuwd naar het verbruik van jullie Jeeps.

groeten, Kasper

IMG_4810.JPG

Bekijk het van de positieve kant. 14km per dag / verbruik 1 op 3.5 / 4 liter benzine a 1.50 per liter = 6 euro.

Dus voor 6 euro per dag rij jij in een jeep en heb je een top dag met dito smile en bedenk goed die dag kunnen ze jou niet meer afnemen :thumbsup:

bewerkt door michel1972
0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha! Ja, dat klopt. Iedere rit blijft gaaf en je kijkt altijd achterom als je van de auto af loopt. 

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik rij ook dagelijks in mijn Wrangler YJ uit '89 met banden maat 31x 10,5

Verbruik is 1 op 5 met stadsverkeer. Bijtijds gas loslaten en auto rolt flink door. Met snelheden tussen 80-90 km/h haal met gemak 1 op 8,5. 

Soms laat ik de auto staan, dan kan ik de dag erop weer rijden wat ik wil😄.

Fun factor is het belangrijkste! Zoals eerder gezegd geen haast hebben👍

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik leen mijn Jeep nog wel eens uit aan mensen die er gehandicapte kinderen ermee rondrijden. En die vergeten weleens te tanken. Haha

Als ik dan kijk naar de kilometers die ik er zelf mee rijd en dan tank, dan rijd ik ongeveer 3 op 1. Maar dat is weer voor het goede doel

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
On 7/16/2017 at 9:19 AM, Kasper-gelderland said:

IMG_4810.JPG

Ligt het aan mij of lijkt het alsof zijn schok dempers aan de achterkant flink aan het verzakken zijn? Er zit een lichte curve in de voor vering maar achter lijkt het alsof je wielen in de wells hangen. Of sta je op een heuveltje?

Dan wel geen '89 2.5 liter. '93 4.0 liter op 35" met 4.10 gears zit ik op ongeveer 1 op 5 als ik niet te snel rij rond de 70mph (ongeveer 112km per uur) Ik denk als ik zo rond de 100 ga hangen dat er wel wat beter uit kan halen. 

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden