roamer Geplaatst June 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2017 Beste heren, Sinds een poos start mijn KJ slecht, maar was mee te leven en nog geen tijd gehad om te repareren. Sinds vandaag start ie echt heel slecht en valt onder het rijden zelfs uit. Voor namelijk als ik de motor iets meer aanspreek als normaal. Rustig rijden is dus het devies. Met de sleuteltruc zag ik de code P1130. Google leert me dat dit oxigen sensor betekent. Verder zoeken leert me dat er ook iets kan zijn met de raildruk of een O-ringetje. Wat is jullie ervaring? Rijden is echt geen doen zo. Groeten, Percy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2017 3.7? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roamer Geplaatst June 30, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2017 Oh, stom. Het gaat om een 2.8 crd uit 2003. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2017 (bewerkt) Oh een CRD, dan eerst beginnen met het vervangen van de brandstof filter! Mocht dat niet helpen, zou ik eerst zoeken in de brandstoffilter behuizing. Die willen weleens valse lucht aanzuigen en dan heb je dit soort problemen. Bekend probleem bij deze CRD's. Die code betekent dat de brandstofdruk niet in orde is, oftewel wellicht lucht in het circuit. June 30, 2017 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roamer Geplaatst June 30, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2017 (bewerkt) Bedankt voor je snelle reactie, ik ben er zeer blij mee! Ik heb vorige week toevallig het brandstoffilter vervangen. Had ik gedaan vanwege het slechte starten. Waar moet ik het zoeken qua "valse lucht" en belangrijker, hoe los ik het op? Ik heb het type filter met witte pomp bovenop en witte schroef. June 30, 2017 bewerkt door roamer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2017 Start hij beter als je eerst een paar keer met het pompje op de behuizing gaat pompen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roamer Geplaatst June 30, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2017 Heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik morgen doen. Ik kwam onderstaand ook nog tegen: FUEL INJECTOR MECHANICAL MALFUNCTIONS The PCM cannot determine if a fuel injector is clogged, the needle is sticking or if the wrong injector is installed. However, these could result in a rich or lean condition causing the PCM to store a diagnostic trouble code for either misfire, an oxygen sensor, or the fuel system. Ik hoop je morgen hier weer te treffen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2017 Hoeveel heeft de wagen gelopen? Rond de 250-300k km kunnen de verstuivers aan revisie toe zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roamer Geplaatst July 1, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2017 (bewerkt) 257000, dus dat past wel. Hoe kan ik testen welke aan vervanging toe is? July 1, 2017 bewerkt door roamer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst July 1, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2017 Dat kan een beetje goede garage voor je doen. Dan sluiten ze de retourslangen van de verstuivers aan op een tester, en als er dan een afwijking is tussen de verstuivers in de hoeveelheid diesel die ze retour sturen duidt dat op versleten verstuivers. Had je geen last van rookwolken uit de uitlaat als je hem vol intrapt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roamer Geplaatst July 1, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2017 (bewerkt) ok, dank. Ik las over een truc met een lange schroevendraaier, dan zou je ze moeten horen tikken. Geen tikken is kapot. Gedaan en hoor ze alle vier tikken. Dus de truc werkt goed, maar weet niet hoe betrouwbaar dit is. Auto in P gezet, gas gegeven tot net niet aan rood en motor slaat niet af. Enkel onder last? Zag ook geen wolk bij injectoren. Bij "top" toeren wel even een pluimpje July 1, 2017 bewerkt door roamer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roamer Geplaatst July 5, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2017 Ok, opgelost! Injector nr. 2 (van radiator af gezien) was kapot. Is vervangen en geen vuiltje meer in de lucht. Masis, bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.