Spring naar bijdragen

KJ start slecht en valt uit.


roamer
 Share

Recommended Posts

Beste heren,

Sinds een poos start mijn KJ slecht, maar was mee te leven en nog geen tijd gehad om te repareren.

Sinds vandaag start ie echt heel slecht en valt onder het rijden zelfs uit. Voor namelijk als ik de motor iets meer aanspreek als normaal. Rustig rijden is dus het devies. Met de sleuteltruc zag ik de code P1130. Google leert me dat dit oxigen sensor betekent. Verder zoeken leert me dat er ook iets kan zijn met de raildruk of een O-ringetje.

Wat is jullie ervaring? Rijden is echt geen doen zo.

Groeten,

 

Percy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh een CRD, dan eerst beginnen met het vervangen van de brandstof filter! Mocht dat niet helpen, zou ik eerst zoeken in de brandstoffilter behuizing. Die willen weleens valse lucht aanzuigen en dan heb je dit soort problemen. Bekend probleem bij deze CRD's. Die code betekent dat de brandstofdruk niet in orde is, oftewel wellicht lucht in het circuit.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je snelle reactie, ik ben er zeer blij mee!

Ik heb vorige week toevallig het brandstoffilter vervangen. Had ik gedaan vanwege het slechte starten. Waar moet ik het zoeken qua "valse lucht" en belangrijker, hoe los ik het op?

Ik heb het type filter met witte pomp bovenop en witte schroef. 

 

serveimage.jpg

bewerkt door roamer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik morgen doen.

Ik kwam onderstaand ook nog tegen:

FUEL INJECTOR MECHANICAL MALFUNCTIONS
The PCM cannot determine if a fuel injector is
clogged, the needle is sticking or if the wrong injector
is installed. However, these could result in a rich or
lean condition causing the PCM to store a diagnostic
trouble code for either misfire, an oxygen sensor, or
the fuel system.

Ik hoop je morgen hier weer te treffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan een beetje goede garage voor je doen. Dan sluiten ze de retourslangen van de verstuivers aan op een tester, en als er dan een afwijking is tussen de verstuivers in de hoeveelheid diesel die ze retour sturen duidt dat op versleten verstuivers. Had je geen last van rookwolken uit de uitlaat als je hem vol intrapt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, dank.

Ik las over een truc met een lange schroevendraaier, dan zou je ze moeten horen tikken. Geen tikken is kapot. Gedaan en hoor ze alle vier tikken. Dus de truc werkt goed, maar weet niet hoe betrouwbaar dit is.

Auto in P gezet, gas gegeven tot net niet aan rood en motor slaat niet af. Enkel onder last? Zag ook geen wolk bij injectoren. Bij "top" toeren wel even een pluimpje

 

 

bewerkt door roamer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...