Spring naar bijdragen

Nieuwe 1998 GC 5.2 V8 gekocht


Recommended Posts

Hallo,

Eerste post van me, Tim uit Eindhoven, 30 jaar en sinds vandaag ben ik eigenaar van een 1998 Grand Cherokee (210.000km). Ik liep al een tijdje met het idee om een Cherokee of Grand Cherokee te kopen, maar ben toch voor de GC 5.2L V8 gegaan. Voor een (lager dan ik dacht) mooie prijs kon ik een GC kopen. Vandaag de proefrit gemaakt en deze punten waren me direct opgevallen, wellicht kan ik hier wat tips krijgen over wat het kan zijn.

  • Airco werkt niet
  • Stoelverwarming werkt niet
  • Cruise control lijkt alleen boven 50 km/u te werken
  • Redelijk wat speling op stuur, weet niet of het stuurhuis of wiellagers zijn
  • Zweetplekken onder carterpan en automaatbak

 

De onderhandelde prijs is uiteindelijk 3600 euro geworden, waarvoor de garage de eerste vier punten (tracht) te repareren. 

Hopelijk kan ik hier info en tips krijgen, thanks! 

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m1172660694-jeep-grand-cherokee-5-2i-v8-limited-automaat-airco-full-le.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

Groet, Tim

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, hij ziet er goed uit.

Airco kan van alles zijn, misschien ben je er met alleen vullen (€50,-) of misschien is de evaporator lek (hele dashboard moet eruit, volle dag werk, €500,-). Stoelverwarming komt vaak voor, kabels onder het leer komen los. Kwestie van leer er voorzichtig af halen en solderen. Cruise control repareren gaat ze niet lukken, is geen defect, maar ivm veiligheid werkt het pas boven de 55 km/u. Stuurspeling, eh, kan van alles zijn, kogels of stuurhuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, PM mij even je mailadres dan stuur ik er een naar je op.

De stuurkogels zijn na 200.000km vaak gewoon aan vervanging toe. Vaak zijn de fusseekogels ook aan de beurt rond die leeftijd.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lukt me niet om je een PM te sturen, volgens het forum kun je geen berichten ontvangen, maar mijn emailadres is timcos@outlook.com. 

Je vertelde dat waaschijnlijk de stuur -en fusekogels aan vervanging toe zijn. Heb jij ervaring hiermee en wat de kosten (zouden kunnen) zijn.

Alvast bedankt voor de moetie! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het vanavond even mailen.

Of ze aan vervanging toe zijn weet ik natuurlijk niet vanaf hier, maar dat zou goed kunnen als er stuurspeling is en gezien de leeftijd/km-stand. Ik heb mijn fusseekogels inmiddels al 3x vervangen, is wel even werk en speciaal gereedschap voor nodig. Kogels zelf kosten de wereld niet, maar aan arbeid zitten er toch wat uurtjes in als je het uitbesteed.

Stuurkogels is maar wat je wilt, je hebt vanaf ongeveer €150,- al een complete set uit Duitsland. Geen topkwaliteit, maar gaat wel even mee. Daarna wel even uitlijnen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...