Spring naar bijdragen

1987 XJ ombouwen naar 2000/2001


 Share

Recommended Posts

Hallo,

2 weken geleden heb ik een 1987 Cherokee XJ gekocht. Een 4.0 automaat. Deze wil ik gaan rijden tot de verplichte stop ivm de overgangsregeling. Intussen ga ik er een van bouwjaar 2000/2001 bijzoeken met alle opties. in de drie maanden dat ik niet mag rijden wil ik dan de carrosserie van de 87-er kaal maken en eventueel laswerk netjes klaarmaken. daarna wil ik alles overzetten van de jongere Jeep. Assen, vering, interieur, eigenlijk alles.

Ziet iemand vantevoren al grote problemen?

De 87-er is de Jeep op de ambulance achter mijn Dodge.

vr.gr. Roel

 

 

IMG_20170619_205931.jpg

bewerkt door al.bundy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roel.

het is een hele hoop werk, maar wel leuk werk ook met de kabelboom voor alle electronische opties. voor het onderstel zou ik wel eerst even kijken wat je precies om wil gaan zetten, want vaak zijn de modernere onderdelen minder sterk of niet zo praktisch. je kunt wat dat betreft beter even kijken welke assen en tussenbak e.d. je gaat gebruiken en waarvoor gaat gebruiken.

als ik dit had moeten doen had ik de grille over gezet en leren leven met raamzwengels:P...

ik heb zo'n boek over hoe je een xj kunt upgraden voor het terrijn, daar staat veel over het onderstel in, het boek heet: High-performance jeep cherokee xj builder's guide.. hier staan leuke weetjes in.

gr. john

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo John,

Ik rij nu in de Cherokee en dat valt niet tegen. Dus ik denk dat motor, bak en assen blijven zitten

Het gaat mij vooral om de extra's en het interieur van het type 2000/2001.

Passen de onderdelen zoals deuren, achterklep, dashboard, grille zo op mijn 1987 Cherokee?

vr.gr. Roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Interieur mn. voorstoelen gaat niet passen. Sinds 1995 is er een verstevigingsbalk horizontaal onder de voorstoelen geplaatst waardoor stoelfundatie anders is. Als je gaat lassen/ opvullen kom je er wel natuurlijk. 

Dashbord gaat ook lastig worden (van digitaal naar analoog). Veel werk haal je je op de hals. Ben wel met Masis eens dat meteen een 2000-2001 kopen de kortste en goedkoopste klap is. 

"Een nette full option 2000/2001 model kost al gauw €7000-€9000. Kun je dan niet beter zo'n ding kopen en rijden dan zoveel uit te geven, aan een hoop werk beginnen en nog steeds in de in basis oude 87'er te rijden?"

Masis: Misschien dat doel is semi- belastingvrij te gaan rijden? 

Mvg Harold

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...