Spring naar bijdragen

Temperatuur loopt op


Recommended Posts

Beste jeep leden,

wie o wie kan mij helpen met mijn probleem: temperatuur motor loopt op naar 102 dan gaat de high speed fan werken en loopt de temperatuur weer onder de 100. Ik heb het volgende gecontroleerd:

Relais beiden werken,

fan draait alleen high speed ( dus boven de 100 ),

fan draait met sleutel op contact ( bedankt Massis ) en de beide pinnen verbonden met paperclip.

wat betekent dit?

groetjes, Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koolborstels lowspeed versleten? Hebben meer niners last van. Er is een Jeeper die al eens de koolborstels vervangen heeft maar schijnt nogal een intensief werkje te zijn. (koolborstels op maat maken). Je kunt ook een nieuwe motor bestellen in America. Is ook al eens in een forum besproken. Ik zit zelf te denken aan koolborstels vervangen. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fan draait met beide pinnen verbonden met de paperclip... Is dat dan de sensor in de bovenste slang of de onderste slang (beneden)? Sensor in de bovenste slang (rechts, als je voor de auto staat) is van de low speed. Steek je daar een paperclip in en hij draait, dan is de fan/koolborstels nog goed en is de low-speed sensor stuk. Komt heeeel vaak voor!

De sensor in de onderste slang (links onder de radiator, van voren gezien) is van de high speed sensor.

Hou de temperatuur goed in de gaten, als de high speed nou ook niet meer werkt gaat het stijgen wel erg hard, zeker met deze buitentemperaturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor beide reacties heb revisie ( nieuwe koolborstels, asje hersteld slijtage ) toegepast op de fan en koelt als de beste blijft zelfs met airco op 92 staan. Het bedrijf wat mij perfect heeft geholpen binnen 1 dag zit op de grens met Voorburg/ Den Haag. Snel en accuraat heeft ook de sensors gecontroleerd. Bij D&SSD. Kosten € 130,00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik het nu goed dat de fanmotor voor het vervangen van de koolborstels in beide standen draaide, maar dat hij na het vervangen van de koolborstels beter koelt?

Die van mij staat altijd net voor de 100, dus dat zou met een gereviseerde motor ook naar beneden kunnen???

Ik werk regelmatig in Zoetermeer, dus ik zou eenvoudig bij die tent langs kunnen rijden. Ik ga dit onthouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vette73:

Begrijp ik het nu goed dat de fanmotor voor het vervangen van de koolborstels in beide standen draaide, maar dat hij na het vervangen van de koolborstels beter koelt?

Die van mij staat altijd net voor de 100, dus dat zou met een gereviseerde motor ook naar beneden kunnen???

Ik werk regelmatig in Zoetermeer, dus ik zou eenvoudig bij die tent langs kunnen rijden. Ik ga dit onthouden!

Als de koolborstels zo ver versleten zijn dat de motor moeilijk op gang komt dan wel ja. Net voor de 100 is super, dat is de fabriekswaarde. Wil je hem iets koeler houden, moet er een iets koelere thermostaat in die wat eerder open gaat, dat heb ik zelf ook gedaan. Vooral bij het rijden (rijwind) blijft hij dan wat koeler. Stationair loopt hij alsnog op tot iets voor de 100, omdat dan pas de low speed fan aanslaat. Wil je dat ook iets naar beneden hebben, dan moet je de low speed fan ook vervangen door een aftermarket exemplaar die hem wat eerder aangooit. Wel opletten dat hij de temperatuur van aanslaan overlapt met de high speed sensor, anders heb je in theorie geen koeling tussen de openingstemperatuur van beide sensoren.

Op 23-6-2017 om 9:01 PM zei Paul jeep 5.9:

 en low relais een licht geluid en komt moeilijk op gang. Bijde high speed loopt de fan soepel.

 

13 uur geleden zei Paul jeep 5.9:

Bedankt voor beide reacties heb revisie ( nieuwe koolborstels, asje hersteld slijtage ) toegepast op de fan en koelt als de beste blijft zelfs met airco op 92 staan. Het bedrijf wat mij perfect heeft geholpen binnen 1 dag zit op de grens met Voorburg/ Den Haag. Snel en accuraat heeft ook de sensors gecontroleerd. Bij D&SSD. Kosten € 130,00

Dat is een super tentje, Valentijn (kale, ook Jeep liefhebber) heeft er verstand van en kan je vaak direct helpen. Heeft vaak alles op voorraad voor revisie van startmotoren en dynamo's van deze Jeeps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...