Spring naar bijdragen

Aanpassen dif.verhouding ivm 33ers


Rodapro
 Share

Recommended Posts

Onder mijn wrangler uit '99 zitten 33-ers

En nu wil ik eigenlijk mijn dif verhouding gaan aanpassen om weer wat meer kracht op de weg te krijgen.

Als er nu een beetje wind staat of ik rijdt een tunnel uit dan moet ik terug schakelen naar z'n 4 om nog met een beetje gang door te kunnen.

De snelheid zakt gewoon onder de 100 en komt daar niet meer boven.

Volgens mij zit er nu een verhouding van 3.07 in.

Wie weet wat een mooi verhouding is, en heeft hier ervaring mee?

 

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Tabel is duidelijk.

Wie heeft er ervaring en wil deze delen. Ik ben nog aan het zoeken welke verhouding ik nou ga nemen.

Rijd meer op de weg en af en toe offroad. Wil ook wel eens de bergen in of een tunnel uitrijden zonder helemaal terug te zakken in snelheid.

Als er ervaringen zijn deel ze als je wilt.....:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4.10 of 4.56

Ligt oa aan de echte maat van je banden, heb je ze nagemeten? Er zijn 33ers die maar 31,5 echt blijken te zijn.....

Als je ooit naar 33plus wilt, zou ik zeker voor 4.56 gaan, dat scheelt dus 10% in toeren, 2500 wordt dus ongeveer 2750.

Zelf heb ik niet zo veel met het nieuwe rijden, vind dat de 4.0 in een Jeep met de luchtweerstand van paleis Soestdijk het lekkerst rijdt tussen de 2200 en de 2700toeren.

succes, siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei hermancj5:

Ik ben juist van 4.10 naar 3.54 gegaan bij mij CJ. Minder toeren, dus ook minder lawaai. Maar rij nooit boven de 100. Dus of hij terug zou zakken in toeren weet ik niet. Werkt voor mij prima.

Volgens mij staat 4.10 en 3.54 niet in de goede volgorde......of de jeep is meer toeren gaan maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...