Spring naar bijdragen

Automaat koeler


ARS
 Share

Recommended Posts

Hoi Heeft er iemand hier al eens een extra koeler geplaatst voor de automaat, gaat om een 2 deurs JK benzine uitvoering.

Wij trekken er regelmatig op uit met de caravan, spanje en pakken dan nog wel eens een "heuveltje" 

Heb al een universele liggen, vroeg me af waar het beste de leiding af te takken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er wel mee bezig geweest, maar bleek niet echt nodig.
Reed in die tijd met een caravan en toen de temperatuur regelmatig gecontroleerd met zo'n laser temperatuurmeter.
Tegenwoordig rij ik met een tenttrailer en die is max. 1250kg. Kom net probleemloos vanuit Oostenrijk vandaan.

Zijn wel standaard sets voor in de VS.
Op de Amerikaanse forums kom je ze wel regelmatig tegen: https://www.jk-forum.com/forums/jk-write-ups-39/transmission-cooler-37839/
Plus in de VS hebben ze sowieso nog geen JK's met een diesel.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt de automaatolie bij een JK niet al standaard iets gekoeld door de radiator?

Bij mijn ZJ heb ik een extra koeler (kleine radiator) geplaatst in de toevoerleiding van de automaat naar de grote radiator. Die leidingen liggen al naar voren, dus aftakken was nauwelijks werk.

In de service manual van de ZJ staat wel ergens een plaatje, maar die heb ik nu niet bij de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt allemaal Vette73,

Onderste deel v/d radiator is de oliekoeler v/d automaat cq versnellingsbak.
Bij een dieselmotor zit hiervoor een aparte radiator voor deze grote.
Op deze plek zou hij evt. de extra koeler kunnen plaatsen. en de leidingen pakken vanaf het onderste deel.
Zijn ook complete sets voor te koop. (plus voldoende over te vinden via de VS forums of gewoon via Google)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...