zjsid Geplaatst June 15, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2017 Hi ik heb een probleem wat tot op heden niet opgelost is: mijnZJ uit 93 (4.0 met 350k op teller), slaat vrijwel gelijk af wanneer ik het gaspedaal loslaat. Dit komt met koude motor minder voor. heel lastig te rijden; bij afslaan gelijk in N, starten en weer in D. En voor verkeerslicht in N stilstaan met voet op gaspedaal.Daarnaast had iksoms te maken met horten/ stoten tijdens rijden op snelweg. inmiddels is hetvolgende gedaan en kan worden uitgesloten: gasklepsensor vervangen stappenmotor vervangen rotor kap en bougiekabels vervangen lambdasensor vervangen vacuum lek gecheckt en niet geconstateerd startonderbreker is ook niet boosdoener PCM vervangen gasklephuis gereinigd accu is ok , idem bekabeling pcv klep gereinigd (zat wat olie in, evenals inluchtfilter nokkenas sensor vervangen wie heeft nog een idee waar naar gekeken moet worden? 4.0 blok loopt verder netjes, maakt geen rare geluiden.Reageert ookgoed op gaspedaal. alvast bedankt voor de tips Sidney Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst June 15, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2017 Raad je aan om de brandstof druk te laten controleren. Op de inspuitrail zit een soort ventiel waar dan een meter op geschroefd wordt. Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zjsid Geplaatst June 15, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2017 Bedankt hij staat nu bij de garage , ik laat er naar kijken. zelf gaven ze aan dat de stroom naar de bobine soms onderbroken werd, maar niet konden achterhalen waar dat door kwam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst June 15, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2017 De stroom naar je bobine word geregeld door de krukas sensor, de PCM en het ASD relais. Dus ik zou deze ook even nalopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zjsid Geplaatst June 21, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2017 update: itt tot wat ik eerder zei was niet de nokkenas sensor vervangen, maar de krukas sensor. hiermee was toen het probleem niet opgelost, waarna de garage verder is gaan zoeken. toen bleek uiteindelijk de stroom naar de bobine niet naar behoren. PCM vervangen, ASD nagelopen. krukassensor was al vervangen. toch nagevraagd waar die krukassensor vandaan kwam? Jeep dealer of andere bekende Jeep-onderdelen shop? Het bleek dat een generieke sensor is gebruikt.. Ik heb gelijk een sensor besteld bij B&S te Tiel. En: Problem solved! Weer een wijze les voor mij (en andere Jeepers): geen imitatie/generieke onderdelen wanneer het motormanagement of sensoren betreft. bedankt voor de hulp! Sidney Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 21, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2017 B&S verkoopt ook geen originele sensoren maar van Crown. Crown sensoren zijn ook troep, sensoren moet je altijd voor origineel Mopar gaan. Mijn Crown krukas sensor heeft het anderhalf jaar volgehouden, en daarna heb ik alsnog een originele moeten kopen. Bij een V8 is het een vervelend klusje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.