Spring naar bijdragen

Limited Slip probleem bij WJ uit 2003


Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ik ben de trotse bezitter van een Grand Cherokee 4.7 HO Overland uit 2003 met 177.00 km op de teller. Een prachtige auto met wat issues, maar nu ook met een (serieus?) probleem.

Nadat ik een schurend geluid in de linkse korte bochten hoorde heeft mijn garage naar de lagers gekeken. Het lager rechts achter bleek niet goed en is vervangen. Het schurende/wrikkende/grommende geluid bij langzaam gereden korte bochten naar links bleef helaas bestaan (bij rijden/remmen rechtuit met een flinke lading erachter klinkt het ook).

Tweede optie waarnaar gekeken is was de limited slip van het differentieel achter. Ik had zelf al op dit forum gezocht en las veel over de olie, de ls toevoeging en dat het probleem vaak opgelost was na vervangen van de olie met de goede toevoeging. Dat heb ik gisteren laten doen. Het differentieel is open geweest. Olie eruit en "schoon" gemaakt. Er zat wat speling op de de tandwielen, maar de meningen of dit teveel speling was waren verdeeld. De olie is vervangen door W145 olie met LS toevoeging. Een extra flesje LS toevoeging is nog in bestelling. Het geluid blijkt echter niet gelijk weg. Hoeveel tijd moet ik het geven voordat ik resultaat zou moeten merken? (volgens een 'kenner' kunnen de platen weer 'schoon' spoelen als er verkeerde olie in heeft gezeten)

Mijn andere vraag is gericht op vervanging van de LS platen. (ik lees namelijk dat die versleten kunnen zijn en heb een prachtige beschrijving van moderator Ab daarover gelezen. Die heb ik doorgestuurd naar mijn garage, maar die durft dat niet aan.) Kunnen jullie me adviseren waar ik die platen zou kunnen laten vervangen en wat me dat ongeveer zou kosten. De set met platen zie ik op internet wel te koop staan tussen de 100 en 150 euro. Zou mooi zijn als jullie iets weten in (de kop van) Noord-Holland.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mijn vorige grand bj 2002 had ik dat ook op ronde punten.

bij mij kwam het geluid uit de tussenbak.  olie ververst (incl de goeie toevoeging) en het was opgelost.

(heb op hetzelfde moment ook de voor en achteras olie vervangen)

bewerkt door steven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het welkom en jullie adviezen tot nu toe. De nieuwe olie lijkt al een fikse verbetering te geven. Het gekraak in de bochten is nog niet weg, maar wel stukken minder. Ik geef het nog even tijd en als het extra flesje LS vloeistof er in zit hoop ik dat het helemaal weg gaat. 

@fransdemers, alleen in langzame bochten linksom. Rechtuit of rechtsom geen geluiden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...