Spring naar bijdragen

Super Syphon / Jiggle Syphon


Recommended Posts

Elke Jeeper kent dat probleem wel wanneer je de benzine pomp weer eens moet bezoeken. En uiteraard elke Jeeper kent ook de wel bekende Jerry Cans.  
medium.jpg

Een goed gevulde Jerry can weegt wat en om deze nou steeds van je bumper af te halen (omdat je stoer bent en je hebt een tire carrier met Jerry can holder) begint langzaam aan als fitness aan te voelen. Tenslotte, we zijn Jeepers de luie variant van Mountain Biken (zelfde voor Dirt Bikers). We willen het maximale bereik met minimale calorieën verbranden want die calorieën hebben we weer nodig om ons glas te heffen tijdens het bier drinken. Ook elke Jeeper weet dat Jeep met een beetje gevogel Beer is. 
flat,800x800,075,t.u5.jpg

En uiteraard iedereen kent de filmpjes wel, even een tuin slang in iemand zijn benzine tank en zuigen maar alsof je leven er vanaf hangt om wat benzine in een Jerry can te krijgen en weg te kunnen rennen. Wie houd er nou van zuigen? En dan helemaal iets met een raar smaakje in je mond krijgen. Maar daar gaat dit niet over. Dit gaat over de Super Syphon / Jiggle Syphon die al het zuigwerk voor je doet!

Super Syphon / Jiggle Syphon.

 

Ik heb er zelf twee van deze gadgets en bijna een must have voor elke off roader! 

 

Ik ken dit persoon niet maar als je er een wilt hebben en je bent te moe van al je Jeep werk om op zoek te gaan: http://www.ebay.com/itm/SELF-PRIMING-SUPER-SIPHON-HOSE-FOR-KEOSENE-GAS-AQUARIUMS-WATER-BEDS-POOLS-/301575231801?hash=item463748d939:g:6CUAAOSw3ZRY~7iT

Nu ga ik weer verder werken op kantoor. Fijne middag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Powerpomp vloeistof hevelaar, te verkrijgen bij www.2cheap.nl. Kost daar nog geen tientje. Mag officieel niet voor benzine worden gebruikt maar ga hem zelf ook aanschaffen en bevestig er een andere slang op. Lijkt me dat probleem ook verholpen. Gaat ie toch kapot kost het je bijna niets maar verwacht dat hij er wel tegen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha wist niet dat ze daar ook al verkrijgbaar waren. Zeker een aanrader om bij je te hebben. Waar staat dat ie niet voor benzine gebruikt mag worden? Benzine tanks of te wel uit de auto naar een Jerry can. Vind het zo'n heerlijk ding om bij te hebben!

 

bewerkt door DutchMud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat ze dat erbij zetten: "Let op: Mag niet op benzine tanks worden gebruikt.

Als je onder het plaatje kijkt staan er 5 voorbeelden bij waarvan de eerste 2 volgens mij benzine zijn (een bootje en een scooter die bijgevuld worden).

Ik ben namelijk nog op zoek naar een eenvoudige manier om de benzinetanks van 2 oude auto's leeg te pompen, wellicht is dit ding een optie :)

 

Power_pomp.jpg

bewerkt door Vette73
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vette73 Het probleem met dit ding om het in een benzine tank te krijgen is de kink in de benzine lijn en de opening van de benzine tank. Toen ik de benzine tank van mijn Jeep er af had liggen was het een goed moment voor mij om eens te onderzoeken of het mogelijk was deze gadget te gebruiken. Helaas voor mij past deze slang er niet in. 

037049945214.jpg

Deze aan de andere kant deed het wel redelijk goed en gebruik deze heel vaak voor vloeistof te vervangen in mijn differentieel. Schoonmaken met warm water en zeep en er doorheen pompen. Nu ik het er over heb, moet even zien waar ik de mijne heb liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Vette73:

 

Ik ben namelijk nog op zoek naar een eenvoudige manier om de benzinetanks van 2 oude auto's leeg te pompen, wellicht is dit ding een optie :)

 

 

Misschien te eenvoudig.... maar continue 12 volt op de brandstofpomp zetten en de brandstofleiding met een slang verlengen naar een jerrycan werkt erg goed!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 hours ago, JeePee said:

Misschien te eenvoudig.... maar continue 12 volt op de brandstofpomp zetten en de brandstofleiding met een slang verlengen naar een jerrycan werkt erg goed!

 

Whehehehe, was vergeten op mijn dagelijkse auto de brandstofleiding aan te sluiten, flinke rommel in de garage! Maar heel erg met je eens werkt perfect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...