Spring naar bijdragen

Wrangler JK 2 door 4 inch lift


Recommended Posts

Normaal is bij de liftkit alles bij, veren, schokdempers, bumpstops,...

cardans kunnen standaard blijven.

Bij mijn kit ontbrak een droppet pitman arm. Deze heeft Roo mij kunnen bezorgen. Hij is echt wel belangrijk voor het stuurgedrag.

Alsook wat niet voorzien is maar wel aangewezen (thanks Roo) is een tussenstuk voor de stuurdemper om deze haaks te kunnen plaatsen. Anders verslijten ze verschrikkelijk snel.

En de aangepaste remleidingbevestiging. En langere stabilisatie links.

Ik denk dat ik daar zoal alles mee gezegd heb.

Succes

Grtz D-me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Met Skyjacker heb ik zelf geen ervaring, dus hiermee kan ik je niet helpen. Maar eigenlijk kunnen bij alle sets de cardanas gewoon origineel blijven.

Maar als je twijfelt qua set, kun je ook op de Amerikaanse forums voldoende info vinden. (wellicht zelfs te veel. Zoals jk-forum.com of jkowners.com)
Persoonlijk zou ik niet zelf aan de montage beginnen, komt toch wel wat kennis bij kijken. Al zijn de meeste sets 'bolt on'.
Wat D-me ook schrijft, zou wel voor een compleet set gaan. Dus ook incl. schokdempers, veren, alle brakets ect. (dit doet elk merk weer net ff anders)

Is ook een beetje wat je ermee wilt gaan doen: naar welke banden je wilt, veel flex of niet noodzakelijk, maak je veel asfalt km's of juist veel offroad enz.
Met de juiste bumpstops en of andere spatborden hoef je niet perse naar een 4" lift. Soms is 2 - 2,5 inch ook al voldoende.
Zou ook gelijk naar een set gaan waar je in de toekomst ook happy mee blijft.... of zelfs gelijk naar longarms, al is dit gelijk wel een flinke aanpassing.
Bij grotere banden en een benzinemotor komen er nog meer zaken bij kijken. 

Kijk ook eens naar AEV, JKS, Rancho, Currie, Rubicon Express.... zijn tegenwoordig zoveel sets verkrijgbaar...
Succes met je keuze.

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...