Spring naar bijdragen

zoektocht JK


ARS
 Share

Recommended Posts

Hoi, had de vraag al in een ander topic gesteld maar nog niet echt een reactie :dry:

Ben me aan het orrienteren op een JK, korte of lange versie daar ben ik nog niet uit.

wel de vraag of er hier ervarings deskundige zijn die met een JK een caravan trekken, of ervaring met 

een grote aanhanger. En dan niet een rondje om de kerk maar wat langere afstanden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een JK 2 deurs met een handbak. Die heeft 6 versnellingen ipv 4 bij de automaat. Ik vind het prettig rijden met de caravan. met 105 km op de navi in de 5e versnelling gaat prima. Inhalen even terug naar 4 en als het echt flink omhoog gaat dan naar de 3e versnelling. En gewoon overal 105 km door knallen. Het rijdt zalig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag bij 1 wezen kijken puur alleen voor het interieur (was een diesel, enige een beetje in de regio) was verrast door de ruimte voorin.

Wel besloten dat het een 2 deurs, wordt. Voor ons prima qua grote

Zie wel verschil in voor bumpers, doorlopend tegen de spatborden en met ruimte er tussen. Wat ik overigens mooier vind. Wat is eigenlijk origineel?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2017-6-8 om 11:20 PM zei ARS:

vandaag bij 1 wezen kijken puur alleen voor het interieur (was een diesel, enige een beetje in de regio) was verrast door de ruimte voorin.

Wel besloten dat het een 2 deurs, wordt. Voor ons prima qua grote

Zie wel verschil in voor bumpers, doorlopend tegen de spatborden en met ruimte er tussen. Wat ik overigens mooier vind. Wat is eigenlijk origineel?

 

Beide bumpers / spatborden zijn origineel. Doorlopend zie je bij Europese en bumpers met wat ruimte tussen het spatbord is een Amerikaanse uitvoering.

Ik had een JKU 2007 met een 3.8 motor. Hiermee kon je zeer goed een grote zware aanhanger trekken. In het buitenland met wat heuvels of bergen zette ik wel de overdrive uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de reacties, soms kan iets snel gaan. Miischien wat impulsief, maar vrijdag einde dag een JK gekocht.

3.8, automaat, donker rood, zwart leder, 70k gelopen, uit 2008

Over twee weken kan ik hem halen, de cherokee hou ik nog even. Dus als iemand geintereseerd is ;)

Worden nog een paar dingen aangepakt + een nieuwe trekhaak

zijn er JK rijders met een extra koeler op de automaat?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dit is hem geworden, start klaar om naar het zuiden te rijden.

Onder garantie nog wel de waterpomp vervangen en het linker uitlaat spruitstuk. Zelf 30 mm spacers rondom geplaatst, nieuwe zwarte wielmoeren + anti diefstal bouten, dorpelstrips en een extra koeler op de automaat. 

Na de vakantie een US bumper er op en US marker lights, daarop volgend de velgen voorzien van een zwarte laklaag

En als ik terug kom de XJ op marktplaats, bj 1999 en een echte 150 k km gelopen + complete nederlandse historie, in een zeer nette staat

P1070690.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Sorry voor mijn late reactie - we waren op reis...

Hier een paar foto's van de zwarte uitvoering. Velgen hebben dus ook de afbeelding van de oude Jeep. Die van mij staat gezien het zomer is wel met de softtop maar dit verandert weinig aan de kleurstelling. Weliswaar het zo dat hij de foto's oranje ziet ipv rood. Moet met het licht deze morgen en de slechte kwaliteit van de camera van de IPad te maken hebben...

 

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...