Spring naar bijdragen

SRT8 op Marktplaats Let Op!!


Recommended Posts

Zie hieronder mij conversatie met de verkoper (Zijn naam is verwijderd).

Zo wordt de onoplettende koper als domme gans behandeld.

Voer het verschil tussen een 2009 SRT en een Pre 2008 SRT in op de ANWB Koerslijst site en dan zie je dat deze auto bijjna E 5000,- goedkoper zou moeten zijn.

Gij zijt gewaarschuwd....

 

 

Gisteren

  1. Beste Bos V8 Supercars, Ik heb een opmerking over 'Jeep Grand Cherokee SRT 8 (bj 2009, automaat)'. Het bouwjaar is incorrect. Het model van deze auto is van voor 2008. Met vriendelijke groet, Dennis
    23:06

Vandaag

  1. Beste Dennis, Het modeljaar is inderdaad 2008 maar de datum eerste toelating wat in de volksmond het bouwjaar genoemd wordt is wel degelijk 2009. Met vriendelijke groet, kind regards ...........V8 Supercars BV
    09:47
  2. Beste .........
    Datum eerste Toelating betekent niks meer, en niks minder, dan:"de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld)". Dit heeft niets met het bouwjaar te maken. Ook niet in de volksmond. Meestal komen deze jaartallen met elkaar overeen maar dat wil nog niet zeggen dat ze doorelkaar gebruikt mogen worden.
    Deze fout wordt door handelaren regelmatig gemaakt en u raad het al, altijd wordt voorgedaan dat de auto jonger is. Aan de datums te zien heeft dit voertuig waarschijnlijk enige tijd in de showroom gewacht op zijn eerste eigenaar.
    Bouwjaar, (het woord zegt het al) betekend "het jaar waarin het voertuig is gebouwd". Dit jaartal is af te  leiden uit het VIN num mer. Het door u opgevoerde bouwjaar geeft de valse verwachting dat dit het "facelift" model is. Hetgeen voor de kenner duidelijk niet zo is. Wat het werkelijke bouwjaar is wordt in de advertentie ook niet duidelijk.
    Het is model 2005 - 2008 dus daar ergens tussen is deze auto gebouwd.
    Ik vertrouw er op dat u uw advertentie aan zult passen en daarmee de toekomstige koper misschien wat teleurstelling zult voorkomen.
    Als verkoper van V8supercars neem ik aan dat u professioneel en met enige kennis van zaken naar uw klanten wilt overkomen? mvg Dennis
    12:26

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ANWB koerslijst zegt helemaal niks. In NL wordt de eerste toelating gehanteerd als bouwjaar, het is de US waar ze modeljaren gebruiken ipv bouwjaren. Daar kun je vanaf de zomer 2017 al modeljaar 2018 kopen. De auto wordt dan ook als 2018 geadverteerd, als je in NL een bouwjaar 2016 verkoopt als 2017 ben je een oplichter, ook al is het modeljaar 2017. Waarom zou je dan in NL andersom wel doen?

Bovendien hebben de heren het bouwjaar zelf niet ingevuld, dat doet MP tegenwoordig zelf. Kenteken invoeren en alle gegevens worden opgepakt. Als facelifts, uitvoeringen en opties voor een serieuze koper echt zo belangrijk zijn dan doet diegene wel een beetje onderzoek bij een wagen van 25k.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste "performance",  je zegt niet de naam vd verkoper te noemen,  maar benoemd als zijnde het bedrijf....zelfde toch?? En je gaat zag ik al eerder uit vd ANWB koerswijzer, ja als je daar alles op berekend, en verruit de meeste leden van deze site, kijken wel door deze dingen heen, mijn auto werd gebouwd in 1997, maar werd tenaamgesteld voor het eerst in 1998, voordat hij in Graz is langsgeweest e.d ben je zo weer "een jaar verder". Bos cars levert vooral snelle en dikke Amerikanen,  zover ik weet,  weet ik waar ze over praten,  en zoals Masis al zei vaak worden de gegevens automatisch ingevuld door MP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ieder moet voor zich weten wat hij met deze info doet.

Ik vind alleen dat een klant best kritisch mag zijn, en als ik iemand hiermee kan helpen een reëlere prijs te bedingen dan heeft het  forum weer een goede dienst gedaan.

Het bouwjaar wordt in de advertentie nog eens extra benoemd in de titel en is hier dus niet automatisch door MP ingevuld. En ook automatisch ingevulde fouten kunnen in de tekst worden uitgelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook eens een auto besteld in april, zou een levertijd op zitten van 3 maanden. Werd pas beging november geleverd. Toen hoefde ik hem niet meer, heb hem toen ook in januari van het nieuwe jaar laten leveren. Wel de afgesproken inruilprijs behouden als pleister op de wonde.

Dus inderdaad, het jaar van levering is altijd van toepassing, niet het bouwjaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ieder zijn ding.

Ik wil graag waar voor mijn geld.

Als ik betaal voor een 2009 auto dan wil ik ook een 2009 auto en niet eentje van ergens tussen 2005-2008 wat dan ook nog een ouder model en oudere techniek is. Dat de "datum eerste toelating" en bouwjaar doorelkaar heen gebruikt wordt is waarschijnlijk door de slimme handelaar verzonnen om de klant een nieuwe prijs te laten betalen voor een ouder model. Door maar aan te nemen dat de handelaar weet waar hij over praat, komt menig klant duur te staan.

Ik wil alleen maar zeggen, wees kritich.

Koerslijsten zijn daarbij een handige richtlijn. Natuurlijk is de dagpprijs ook afhankelijk van later aangebrachte accessoires en "wat de gek ervoor geeft". Maar het geeft een goede indicatie voor de waardeverschil tussen verschillende modeljaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...