Spring naar bijdragen

jeep cherokee 2.8 crd (KJ) koeling - caravan


Recommended Posts

Goededag, Jeep fanaten,

Ik rij sinds 2011 jeep cherokee 2.8 crd 163 pk uit 2007 met heel veel plezier.

Het volgende wat ik als sinds 2014 heb is dat ik met mijn caravan (hobby 540 - 1600kg) richting Duitsland bij

Koblenz een temperatuur probleem heb.

In de buurt van Koblenz op de E31/61 gaat het daar lang klimmend omhoog, waarbij de temperatuur gaat stijgen.

(kachel aan, airco uit, overdrive off) even gaat de temperatuur wel zakken maar daarna toch gaat stijgen waardoor ik genoodzaakt ben om de auto aan de kant te zetten.

beetje stijgen mag wel, maar niet het rood in.

2012/2013 zelfde route + caravan geen problemen gehad.

3 Duitse jeep dealers geweest en 2 in Nederland, hebben dus van alles gedaan/nagekeken radiateur doorgespoeld, metingen, etc. in Duitsland de visco vervangen (grote hoop dat dat het was) maar nee.

Ben er zelf achter gekomen dat mijn thermostaat open bleef staan dus die heb ik al vervangen.(geen enkele dealer had dat gezien???)

In Nederland rij regelmatig met een grote aanhanger 2500kg totaal geen problemen (is vlak hier).

Nou wil ik mijn waterpomp, radiateur en koelmiddelreservoir dop vervangen. (kans dat er schoepjes in mijn waterpomp af zijn)

Ik wil zelf de onderdelen kopen, maar qua prijs en merk zit er nogal verschil in.

(duitsland scheelt het meer als de helft) 

iemand ervaring welk merk ik nou moet aanhouden, of andere suggestie wat met dit probleem te maken heeft

Met vriendelijke groeten, Michael (jeep fanaat)

 

 

2015-03-20_14_13_15.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thermostaat is een veel voorkomend probleem op deze CRD's. Meestal blijven ze open staan, dan zouden ze juist warmlopen tegen moeten werken omdat die hem juist teveel koelt.

Waterpomp vervangen gelijk de distributie meenemen :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Masis:

Thermostaat is een veel voorkomend probleem op deze CRD's. Meestal blijven ze open staan, dan zouden ze juist warmlopen tegen moeten werken omdat die hem juist teveel koelt.

Waterpomp vervangen gelijk de distributie meenemen :thumbsup:

thanks Masis,

 

Distributie was 10000 km geleden vervangen, wil nu daarom ook de radiateur dus meepakken, hij heeft nu 215,000 km gelopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik hoop het, maar vertrouw het nog niet.

De dop waar je de koelvloeistof vult was niet meer goed, als hij zijn druk niet kwijt kan gaat de temperatuur omhoog.(logisch)

Verschillende garages zeggen dat zolang de waterpomp water geeft is dat niet het probleem.

Je kan het verder niet testen want ik heb het alleen in dit geval in Duitsland waar ik langdurig moet klimmen

Hier in Nederland geen probleem rij regelmatig met zware aanhanger en caravan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt JeePee

daarom was mijn vraag, waar blijft het schoepje wat misschien afgebroken is.

(waterpomp is ok volgens verschillende garage's waaronder ook een jeep bedrijf)

zit ook te denken dat mijn radiateur niet hellemaal 100 % is zie aan de de buitenkant geen bezonderheden, verschillende keren doorgespoeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb nieuwe radiateur besteld en ga die van de week monteren, orginele 2,5 keer zo duur heb de nissens besteld.

Nieuwe dop gekocht, wel de originele er zat geen originele daar staat 16 LBS op en de nieuwe 17 LBS

Als dit gedaan is gaan we weer richting het zuiden en kijken wel

 

IMG_1920k.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...