Spring naar bijdragen

Help startonderbreker


onky
 Share

Recommended Posts

Vandaag kreeg ik mijn XJ 1996 niet meer gestart. Ik vermoed dat het alarmsysteem (Getronic GT136) hier wat mee te maken heeft. Normaal knippert het lampje op mijn dashboard, maar deze doet nu niks meer. De ab doet nu ook niks meer waardoor ik de startonderbreker niet kan uitschakelen en de auto dus niet kan starten. Centrale deurvergrendeling werkt ook niet met ab, gek genoeg wel met een setje wat niet van GT is.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

  • accu los
  • zekeringen nagelopen
  • reserve ab geprobeerd

Heeft er iemand ervaring met dit alarm systeem, Getronic GT136? Het liefst bouw ik hem geheel uit, maar geen idee waar ik moet beginnen.

bewerkt door onky
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zekeringen van de centrale unit van het Getronics systeem ook gecontroleerd? De unit en de zekeringen worden vaak onder de stuurkolom weggebouwd.

Onder de kolom (bij je voeten) zit een plastic paneel, deze losschroeven, dan het metalen paneel daar onder losschroeven.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Ab:

Zekeringen van de centrale unit van het Getronics systeem ook gecontroleerd? De unit en de zekeringen worden vaak onder de stuurkolom weggebouwd.

Onder de kolom (bij je voeten) zit een plastic paneel, deze losschroeven, dan het metalen paneel daar onder losschroeven.

 

 

Nee deze heb ik volgens mij nog niet gecontroleerd. Voor de zekerheid deze zit niet bij de zekeringen die echt achteraan bij je voeten zitten toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de extra zekeringen gevonden en deze zijn nog goed. Zijn er nog andere mogelijkheden of tips hoe ik dingen kan uitsluiten, zoals contact? Heeft er iemand misschien ook ervaring met het uitbouwen van dit systeem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb er een uitgebouwd, kwestie van draden volgen en logisch nadenken. 

de oude draden zijn goed in te schatten waar ze orgineel horen te zitten, had even zweet op mijn voorhoofd toen hij niet wilde starten maar had al snel een doorverbinding bij het kontaktslot gevonden.

ben een mechanicus en geen elektro opgeleide dus van de hele schakeling snap ik niet veel.

 

bewerkt door rdolfijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gelukt om het gehele systeem te verwijderen. Auto start weer gelukkig. Het was inderdaad een kwestie van alle draden nalopen en doorgeknipte draden weer met elkaar verbinden. Helaas zaten de aftakkingen niet alleen onder het stuur, maar ook onder middenconsole en naast bestuurdersstoel. Nu alles weer dichtmaken :)

Het enige nadeel is dat ik nu 1 AB heb voor CV, de AB'en van het alarmsysteem zijn nu niet meer bruikbaar. Zijn de "oude" AB nog te bestellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...