Spring naar bijdragen

deuren YJ afhangen


Flavio
 Share

Recommended Posts

Weet iemand hoe en of je de deuren afkan hangen van een Wranler YJ? Of moet ik een teflon ringentje plaatsen bij het schanier? Beide deuren moeten eigenlijk veel te hard worden dichtgegooid of dicht getrokken. Soms sluit deur na enkele pogingen pas goed. Veelal dien ik deze ook nog eens goed in het slot te drukken. Wanneer ik de deur open doe, merk ik dat deze ook iets zakt.

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De scharnierbeugels zijn iets te verstellen. Zowel op de deur als op de body. Niet veel, maar misschien net genoeg. Anders gewoon zoals je zegt een ringetje ertussen.

De scharnieren willen door het gebruik ook wel een een klein beetje verbuigen. Door ze dan weer iets terug te buigen kan je de deur evt. ook weer in de juiste positie krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas heb ik de torx schroeven erg vast zitten. Ik heb er maar vanaf gezien om meer kracht te zetten, van het schanrier van mijn mijn achterklep (hardtop) heb ik ook al een bout kapot gedraaid, net een slag te strak aangedraaid...
Ik heb 10mm nylon ringen gehaald. Dacht dat ik met 8 mm wegkwam maar dat was alleen het draadeinde onder de stift van het schanier. Nylonringen heb ik kleiner geschuurd, buiten diameter was te groot en in carrosserie kleur gespoten.

Vooralsnog is de klus geklaard en deuren sluiten als nieuw... Weer iets van het lijstje en het einde is nog niet in zicht :)
 

Hartelijk dank voor jullie vlotte reacties:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, vooral de Torx bouten van een Jeep kunnen gruwelijk vast zitten! Denk dan ook aan gordelbevestiging en  Trackbar bouten.

Koop vooral een paar kwaliteits kracht doppen , je hebt maar 3 of 4 maten nodig, Torx gat goed uitkrabben met iets scherps, torx dop erin, goede klap met de hamer op de dop geven en een fors wringijzer gebruiken.

Succes, siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alle torx rond mijn raam weg moeten boren, twee van mijn deur weg moeten boren en een bij mijn tail gate. Ik kan je zeggen dat dat echt geen pretje was om te doen. Als je niets om de verf geeft kan je de bout verhitten. Ik heb sinds kort een inductive heater tot mijn beschikking! Wat een wereld van verschil is dat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei DutchMud:

Ik heb alle torx rond mijn raam weg moeten boren, twee van mijn deur weg moeten boren en een bij mijn tail gate. Ik kan je zeggen dat dat echt geen pretje was om te doen. Als je niets om de verf geeft kan je de bout verhitten. Ik heb sinds kort een inductive heater tot mijn beschikking! Wat een wereld van verschil is dat!

Kan je me iets meer vertellen over die inductive heater? En hoe je hem gebruikt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.autotronheater.com/?id=3 Dit is de inductive heater met bolt pro. Werkt geweldig als je de bouten kan bereiken, maar zoals deur scharnieren waar de inserts in de deuren zitten is het een beetje pielen. Tot nu toe nog geen goede oplossing gevonden dan PB blaster en heel veel hitte van een torch. Mijn Jeep is geen show wagen / of DD, verf is uit een spuit bus en groten deels trail rig. De heater wordt gebruikt in een professioneel body shop en ik heb tot nu toe nog niet echt schade in verf gezien of over gehoord. 

 

bewerkt door DutchMud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...