Spring naar bijdragen
jofer

kilometerheffing goed of slecht?

Recommended Posts

Adebisi    9
9 hours ago, michel1972 said:

Zolang we betalen voor wat we rijden en gebruiken hoeft niemand zich zorgen te maken maar zoals jij schrijft zal het duurder worden allemaal. Dus moeten we nog maar even genieten van het belastingvrij rijden. Ook dit is iets wat uiteindelijk zal verdwijnen als we straks allemaal de grote hoop op gaan en gemeentes en provincies nog meer vrij spel krijgen van de overheid om zelf hun milieubeleid te veranderen en aan te scherpen.

Misschien toch een idee om vast te gaan beginnen met het ombouwen van de jeep naar elektrisch. Op dit moment worden hier in Delft al testen gedaan met batterij pakketten voor in auto´s die een actieradius hebben van ongeveer 1000km bij een volle charge. Verwachting is dat deze over 2 a 3 jaar verkocht zullen worden.

@michel1972 heb je hier meer info over, linkje? Klinkt zeer interessant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
jeroen83    10

@JeePee toevallig werk ik bij een van die olietankers in de Europoort (Rotterdam) wat betreft olie, dat is er inderdaad genoeg 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vette73    22

Na 2025 geen nieuwe auto's meer op fossiele brandsof? Dat is over 8 jaar...... Ik moet het nog zien gebeuren ;) Als het al lukt duurt het nog heel lang voor je geen benzine meer kan kopen.

Die zeeschepen (en wat denk je van Schiphol?) zijn idd een probleem, maar ja, die houden de economie draaiend en als Rotterdam ze weert gaan ze wel naar een andere haven.

Auto's uitmelken is makkelijker, mensen hebben geen alternatief. Auto's zijn ook een makkelijk doelwit en zeggen zogenaamd iets over de eigenaar...... Dat ik met zonnepanelen meer stroom opwek dan dat wij verbruiken kun je aan mijn Niner niet zien nee.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
JeepMaddnes    0

ik zit me zo af te vragen... Zouden Jeeps niet ineens veel minder waard worden als de kilometerheffing wordt ingevoerd/

Aangezien mensen dan hun jeeps massaal weg doen wegen de kosten?

bewerkt door JeepMaddnes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131
3 minutes ago, JeepMaddnes said:

ik zit me zo af te vragen... Zouden Jeeps niet ineens veel minder waard worden als de kilometerheffing wordt ingevoerd/

Ik denk dat als je er dan vanaf wil je geld moet betalen in plaats van dat je het kan ontvangen B)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
JeepMaddnes    0
2 uur geleden zei michel1972:

Ik denk dat als je er dan vanaf wil je geld moet betalen in plaats van dat je het kan ontvangen B)

eerder een XJ erbij:whistle:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ary    2
5 uur geleden zei JeepMaddnes:

Lees net dat we weer geluk hebben, de formatie is mislukt. Hopen op gezond verstand nu.

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
jeroen83    10

Precies wilde het net vermelden.

Nu nog inzien dat dat hele klimaatbeleid een farcé is en een grote geldmachine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ary    2
8 minuten geleden zei jeroen83:

Precies wilde het net vermelden.

Nu nog inzien dat dat hele klimaatbeleid een farcé is en een grote geldmachine.

Ik kan niet beoordelen of het klimaatbeleid een farce is, alleen keek ik net nog even op de wereldkaart en zag hoe klein Nederland is. Kunnen wij het klimaat veranderen door de belastingen te verhogen? 

Volgens mij hebben we daar wat meer werelddelen voor nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131
1 hour ago, Ary said:

Ik kan niet beoordelen of het klimaatbeleid een farce is, alleen keek ik net nog even op de wereldkaart en zag hoe klein Nederland is. Kunnen wij het klimaat veranderen door de belastingen te verhogen? 

Volgens mij hebben we daar wat meer werelddelen voor nodig.

Verbeter de wereld begin bij jezelf :thumbsup:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
jofer    35
7 hours ago, JeepMaddnes said:

Ik denk dat het wel mee valt aangezien de wegenbelasting dan komt te vervallen worden de vaste lasten lager.

We weten natuurlijk nog niet precies wat het per kilometer gaat kosten en op welke wegen er betaald moet worden of dat in de auto word bijgehouden hoeveel kilometer er gereden is.

Als alleen op verharde wegen betaald moet worden rij ik voortaan wel door de berm naar m'n werk :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ary    2
10 minuten geleden zei michel1972:

Verbeter de wereld begin bij jezelf :thumbsup:

Dat is wel een erg zware opdracht, maar je hebt gelijk 👍👍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deadeye    14
19 hours ago, jofer said:

Als alleen op verharde wegen betaald moet worden rij ik voortaan wel door de berm naar m'n werk :D

Dan worden 4x4's ongelofelijk populair en dus duur :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DATZZ5.9    11

Op dit moment zie je een lichte stijging van de waarde van een goede Jeep, over de toekomst maak ik me niet zo'n zorgen, doordeweeks in me elektrische Renault en ih weekend de benzine geur opsnuiven,  of je haalt de motor eruit,  zet em op een mooi plekje in je huis en maak er een bed(stee) van. Denk je dat al die supercars,  hypercars,  waardevolle unieke oldtimers in 1 keer de weg niet meer op mogen.....ja over 30 jaar komen ze erachter, "eindelijk", dat een Prius toch echt schadelijker is voor het milieu dan een Jeep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden