Spring naar bijdragen

kilometerheffing goed of slecht?


jofer
 Share

Recommended Posts

De nieuwe regeringsleiders zijn er uit er komt een variabele wegenbelasting op basis van kilometers en uitstoot.

Voor degene die weinig rijden is dat vast wel goed nieuws.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/groene-partijleden-klimaatparagraaf-regeerakkoord-is-klaar~a4490693/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Compleet eens met het principe betalen naar ratio, maar volgens mij doen we dat met de benzineaccijnzen al een heel stuk. Met m'n leaseauto zal het wel een redelijke heffing voor m'n werkgever gaan worden (rond de 50K kilometers per jaar) maar voor onze privé bolide met z'n paar kilometers per jaar, kon dit nog wel eens voordeliger uitpakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minutes ago, michel1972 said:

Alles kan getraceerd worden. Je telefoon geeft altijd signalen af via whatsapp, updates, sms, telefoongesprekken, spelletjes, spotify, wifi punten, facebook enz enz noem maar op. Aan de hand van die signalen is alles traceerbaar ook zonder gerechtelijk bevel.

Mijn telefoon blokkeert alles wat ik wil, nadeel is dat een hoop apps niet meer werken zoals flitsmeister.

Zodra ik op een wifi netwerk zit gaat de telefoon z'n macadres veranderen.

Whatsapp en facebook gebruik ik al helemaal niet.

Mijn provider weet natuurlijk wel meer van mij maar mag daar niks mee doen zonder gerechtelijk bevel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook erg benieuwd wat eruit gaat komen. Bij de vorige mooie regeling gingen onze mede-Nederlanders massaal oude Duitse Mercedessen opkopen. De goeden moesten toen onder de kwade lijden. En we kennen het resultaat.

Vrees dat we met Groenlinks, met D66 aan hun achterse, niet  hoeven te rekenen op enige clementie. Maar er is ook hoop, VVD en CDA houden het in evenwicht.

 

 

bewerkt door Ary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Links om of rechts om gaan ze hetzelfde of zelfs meer belasting heffen op het gebruik en bezit van motorvoertuigen.

Zakelijk of particulier zal dat wellicht nog wat schelen, zakelijk gebruik kent een sneller vervangingscyclus als particulier. Het zakelijk wagenpark zal dus sneller "vergroenen" als de prive sector.

Hopelijk blijven de oldtimers en andere incidenteel gebruikte voertuigen een beetje buiten schot.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minutes ago, Deadeye said:

Ik zie t allemaal wel gebeuren en ik ga er niet vanuit dat t goedkoper gaat worden met 5000 km per Jeep per jaar. Dan kan t niet tegenvallen ;)

En ik geniet voorlopig nog van m'n V8, tot de laatste pomp sluit in NL :thumbsup: 

Dat is een goede instelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha! Ja, je weet al van te voren dat je met een V8 nooit minder gaat betalen ;)

1 De verlaging van de BPM wordt opgebracht door de MRB (= bestaande auto's moeten gaan opbrengen wat er minder binnengeharkt wordt op nieuwe auto's)

2 Met gl en d66 in de regering gaan alle auto's samen meer opleveren voor de staat

3 'zuinige' auto's moeten gestimuleerd worden

1 + 2 + 3 = zware V8's worden duurder (hoeveel duurder hangt af van hoeveel je ermee rijdt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Vette73:

Haha! Ja, je weet al van te voren dat je met een V8 nooit minder gaat betalen ;)

1 De verlaging van de BPM wordt opgebracht door de MRB (= bestaande auto's moeten gaan opbrengen wat er minder binnengeharkt wordt op nieuwe auto's)

2 Met gl en d66 in de regering gaan alle auto's samen meer opleveren voor de staat

3 'zuinige' auto's moeten gestimuleerd worden

1 + 2 + 3 = zware V8's worden duurder (hoeveel duurder hangt af van hoeveel je ermee rijdt)

Eens. En de mannen van Groenlinks en D66 weten dat je me een (V8) oldtimer niet veel rijdt. En toch moeten ze uit het straatbeeld. Dus nogmaals, ik ben benieuwd wat ze voor ons in petto hebben. Naast het feit dat je al hard moet werken om dit als hobby te hebben natuurlijk.

bewerkt door Ary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zucht, geen verkoop van fossiele brandstof auto's na 2025. Ik kan hier echt slapeloze nachten van krijgen.

Wat gaat er gebeuren met de aanwezige benzine auto's hoelang duurt het voordat die niet meer op de weg mogen?

Ze kunnen mensen toch niet zomaar hun vervoer/ broodwinning afpakken, hoe zit het bv met garages etc.

ze pakken voor mij echt een deel van mn leven af, een elektrische auto is voor mij geen auto, punt.

Ik hoef ook geen internet oid in mijn auto

ik wil hem horen voelen en beleven en dat doet zo'n stofzuiger niet. Daarbij hoe gaan ze die km.heffing uitvoeren,er komt echt geen kastje in mijn auto die mijn ritten registreert. Weer eens stuk privacy wat verloren gaat. Stukje bij beetje wordt ons leven steeds meer geregisseerd door de overheid. Lekker dadelijk allemaal in een rijtje autonoom rijden zodat we ook niet meer hoeven denken.

Dat hele klimaat is gewoon bedoeld om de mens te controleren en uit te knijpen. Probleem is dat we gewoon met teveel op deze aarde zijn, waardoor bossen worden gekapt megastallen worden gebouwd plastic in de oceaan terecht komt enz enz en alles met als doel de mens te voorzien in zijn behoeften, heb je minder mensen heb je ook minder uitstoot minder geconsumeer etc als dit al de oorzaak van de weersschommelingen etc zijn.

 

Ik maak mij hier echt serieus zorgen over.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lang er nog enorme oliereservoirs in Rotterdam staan die de staatskas spekken maak ik me niet zo'n zorgen over brandstof. Het zal wel weer allemaal wat duurder worden met het milieu als smoes. Laat maar elke dag een zeeschip minder in de Nederlandse havens binnenlopen, dan compenseren we de uitstoot van onze v8jes makkelijk......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 hours ago, michel1972 said:

Zolang we betalen voor wat we rijden en gebruiken hoeft niemand zich zorgen te maken maar zoals jij schrijft zal het duurder worden allemaal. Dus moeten we nog maar even genieten van het belastingvrij rijden. Ook dit is iets wat uiteindelijk zal verdwijnen als we straks allemaal de grote hoop op gaan en gemeentes en provincies nog meer vrij spel krijgen van de overheid om zelf hun milieubeleid te veranderen en aan te scherpen.

Misschien toch een idee om vast te gaan beginnen met het ombouwen van de jeep naar elektrisch. Op dit moment worden hier in Delft al testen gedaan met batterij pakketten voor in auto´s die een actieradius hebben van ongeveer 1000km bij een volle charge. Verwachting is dat deze over 2 a 3 jaar verkocht zullen worden.

@michel1972 heb je hier meer info over, linkje? Klinkt zeer interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Na 2025 geen nieuwe auto's meer op fossiele brandsof? Dat is over 8 jaar...... Ik moet het nog zien gebeuren ;) Als het al lukt duurt het nog heel lang voor je geen benzine meer kan kopen.

Die zeeschepen (en wat denk je van Schiphol?) zijn idd een probleem, maar ja, die houden de economie draaiend en als Rotterdam ze weert gaan ze wel naar een andere haven.

Auto's uitmelken is makkelijker, mensen hebben geen alternatief. Auto's zijn ook een makkelijk doelwit en zeggen zogenaamd iets over de eigenaar...... Dat ik met zonnepanelen meer stroom opwek dan dat wij verbruiken kun je aan mijn Niner niet zien nee.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei JeepMaddnes:

ik zit me zo af te vragen... Zouden Jeeps niet ineens veel minder waard worden als de kilometerheffing wordt ingevoerd/

Aangezien mensen dan hun jeeps massaal weg doen wegen de kosten?

Lees net dat we weer geluk hebben, de formatie is mislukt. Hopen op gezond verstand nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...