Jump to content
jofer

kilometerheffing goed of slecht?

Recommended Posts

Compleet eens met het principe betalen naar ratio, maar volgens mij doen we dat met de benzineaccijnzen al een heel stuk. Met m'n leaseauto zal het wel een redelijke heffing voor m'n werkgever gaan worden (rond de 50K kilometers per jaar) maar voor onze privé bolide met z'n paar kilometers per jaar, kon dit nog wel eens voordeliger uitpakken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die heffing zat er eigenlijk al een beetje in. Daar wordt er al jaren over gesproken en het zal waarschijnlijk nog even duren voordat het helemaal rond en werkend is. Ik maak me meer zorgen over de tekst dat ze na 2025 geen fossiel aangedreven voertuig meer verkocht mag worden. Tuurlijk zal er altijd een gebruikte verkoop blijven van brandstof voertuigen maar dat geeft wel aan dat ze vaart willen maken met een milieu vriendelijke toekomst en wat dat weer voor consequenties zal hebben is maar de vraag maar het zal er nooit beter op worden voor brandstof aangedreven voertuigen.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechte zaak natuurlijk, we worden hoe dan ook harder genaaid, linksom of rechtsom. Wat misschien nog erger is, is dat we overal gevolgd worden en ze exact weten waar je bent geweest op de seconde nauwkeurig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masis,

ik zou per direct je telefoon en computer uit het raam kieperen. Ze weten alles al over je. Bankpas en bonuskaarten erachter aan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Masis said:

Slechte zaak natuurlijk, we worden hoe dan ook harder genaaid, linksom of rechtsom. Wat misschien nog erger is, is dat we overal gevolgd worden en ze exact weten waar je bent geweest op de seconde nauwkeurig.

Dat weten ze toch wel aan de hand van je mobiele telefoon :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, michel1972 said:

Dat weten ze toch wel aan de hand van je mobiele telefoon :D

Als je hem origineel houd wel ja.

Die van mij is niet te traceren zonder gerechtelijk bevel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, jofer said:

Als je hem origineel houd wel ja.

Die van mij is niet te traceren zonder gerechtelijk bevel.

Alles kan getraceerd worden. Je telefoon geeft altijd signalen af via whatsapp, updates, sms, telefoongesprekken, spelletjes, spotify, wifi punten, facebook enz enz noem maar op. Aan de hand van die signalen is alles traceerbaar ook zonder gerechtelijk bevel.

Edited by michel1972

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, jofer said:

Als je hem origineel houd wel ja.

Die van mij is niet te traceren zonder gerechtelijk bevel.

Denk je dat, of hoop je dat? :whistle: Een telefoon die aanstaat is te traceren door de operator. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, michel1972 said:

Alles kan getraceerd worden. Je telefoon geeft altijd signalen af via whatsapp, updates, sms, telefoongesprekken, spelletjes, spotify, wifi punten, facebook enz enz noem maar op. Aan de hand van die signalen is alles traceerbaar ook zonder gerechtelijk bevel.

Mijn telefoon blokkeert alles wat ik wil, nadeel is dat een hoop apps niet meer werken zoals flitsmeister.

Zodra ik op een wifi netwerk zit gaat de telefoon z'n macadres veranderen.

Whatsapp en facebook gebruik ik al helemaal niet.

Mijn provider weet natuurlijk wel meer van mij maar mag daar niks mee doen zonder gerechtelijk bevel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, jofer said:

Mijn telefoon blokkeert alles wat ik wil, nadeel is dat een hoop apps niet meer werken zoals flitsmeister.

Zodra ik op een wifi netwerk zit gaat de telefoon z'n macadres veranderen.

Whatsapp en facebook gebruik ik al helemaal niet.

Mijn provider weet natuurlijk wel meer van mij maar mag daar niks mee doen zonder gerechtelijk bevel.

Alles mag. Of het nu wel of niet toegestaan is, is natuurlijk de vraag maar dat noemen we dan hacken en ik weet dat de overheid meer doet dan wij denken. Niet alles gebeurt eerlijk ook bij de overheid niet en is het de overheid niet dan zijn het wel onze Russische vrienden :D dus alles is terug te vinden ook van jou B)

Maar we dwalen af van het onderwerp. Kilometerheffing zat eraan te komen. Nu alleen de vraag wat er uiteindelijk op de lange duur gaat veranderen aan alle brandstofauto´s. Ze geven een signaal af dat ze groen willen worden en dat kan best veel negatieve veranderingen tot gevolg hebben maar dat is een latere zorg. Gewoon gaan genieten met zijn alleen en dan zien we wel wat er gaat veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook erg benieuwd wat eruit gaat komen. Bij de vorige mooie regeling gingen onze mede-Nederlanders massaal oude Duitse Mercedessen opkopen. De goeden moesten toen onder de kwade lijden. En we kennen het resultaat.

Vrees dat we met Groenlinks, met D66 aan hun achterse, niet  hoeven te rekenen op enige clementie. Maar er is ook hoop, VVD en CDA houden het in evenwicht.

 

 

Edited by Ary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Links om of rechts om gaan ze hetzelfde of zelfs meer belasting heffen op het gebruik en bezit van motorvoertuigen.

Zakelijk of particulier zal dat wellicht nog wat schelen, zakelijk gebruik kent een sneller vervangingscyclus als particulier. Het zakelijk wagenpark zal dus sneller "vergroenen" als de prive sector.

Hopelijk blijven de oldtimers en andere incidenteel gebruikte voertuigen een beetje buiten schot.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie t allemaal wel gebeuren en ik ga er niet vanuit dat t goedkoper gaat worden met 5000 km per Jeep per jaar. Dan kan t niet tegenvallen ;)

En ik geniet voorlopig nog van m'n V8, tot de laatste pomp sluit in NL :thumbsup: 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Deadeye said:

Ik zie t allemaal wel gebeuren en ik ga er niet vanuit dat t goedkoper gaat worden met 5000 km per Jeep per jaar. Dan kan t niet tegenvallen ;)

En ik geniet voorlopig nog van m'n V8, tot de laatste pomp sluit in NL :thumbsup: 

Dat is een goede instelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha! Ja, je weet al van te voren dat je met een V8 nooit minder gaat betalen ;)

1 De verlaging van de BPM wordt opgebracht door de MRB (= bestaande auto's moeten gaan opbrengen wat er minder binnengeharkt wordt op nieuwe auto's)

2 Met gl en d66 in de regering gaan alle auto's samen meer opleveren voor de staat

3 'zuinige' auto's moeten gestimuleerd worden

1 + 2 + 3 = zware V8's worden duurder (hoeveel duurder hangt af van hoeveel je ermee rijdt)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei Vette73:

Haha! Ja, je weet al van te voren dat je met een V8 nooit minder gaat betalen ;)

1 De verlaging van de BPM wordt opgebracht door de MRB (= bestaande auto's moeten gaan opbrengen wat er minder binnengeharkt wordt op nieuwe auto's)

2 Met gl en d66 in de regering gaan alle auto's samen meer opleveren voor de staat

3 'zuinige' auto's moeten gestimuleerd worden

1 + 2 + 3 = zware V8's worden duurder (hoeveel duurder hangt af van hoeveel je ermee rijdt)

Eens. En de mannen van Groenlinks en D66 weten dat je me een (V8) oldtimer niet veel rijdt. En toch moeten ze uit het straatbeeld. Dus nogmaals, ik ben benieuwd wat ze voor ons in petto hebben. Naast het feit dat je al hard moet werken om dit als hobby te hebben natuurlijk.

Edited by Ary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat zojuist een herhaling van Wheelers Dealers te bekijken over een elektrische maserati biturbo uit 1985. Ik denk dat het nog even wachten is op kant en klare betaalbare pakketten voor in de auto zodat je kan overstappen naar Elektrisch rijden. Dan heb je geen last meer van milieuzones en rij je in het goedkoopste tarief als volledig elektrische auto en kan je gaan en staan waar je wilt. Ik denk toch dat het doel van de overheid is om straks elke vorm van voertuigen die op fossiele brandstof rijden te verbannen van de openbare weg. Het duurt natuurlijk nog even maar TIME FLIES B)

Edited by michel1972

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaren geleden eens op een elektrische crossmotor gereden. Vooraf was t meh en niks waard, uiteindelijk was t best leuk en had t z'n eigen charme.  Dus als m'n V8 ooit plaats moet maken (hopelijk niet) dan komt er ook vast weer iets waar net zoveel lol aan t beleven is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wie weet, misschien krijgen we straks wel subsidie uit Brussel om dit moois op de weg te houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zucht, geen verkoop van fossiele brandstof auto's na 2025. Ik kan hier echt slapeloze nachten van krijgen.

Wat gaat er gebeuren met de aanwezige benzine auto's hoelang duurt het voordat die niet meer op de weg mogen?

Ze kunnen mensen toch niet zomaar hun vervoer/ broodwinning afpakken, hoe zit het bv met garages etc.

ze pakken voor mij echt een deel van mn leven af, een elektrische auto is voor mij geen auto, punt.

Ik hoef ook geen internet oid in mijn auto

ik wil hem horen voelen en beleven en dat doet zo'n stofzuiger niet. Daarbij hoe gaan ze die km.heffing uitvoeren,er komt echt geen kastje in mijn auto die mijn ritten registreert. Weer eens stuk privacy wat verloren gaat. Stukje bij beetje wordt ons leven steeds meer geregisseerd door de overheid. Lekker dadelijk allemaal in een rijtje autonoom rijden zodat we ook niet meer hoeven denken.

Dat hele klimaat is gewoon bedoeld om de mens te controleren en uit te knijpen. Probleem is dat we gewoon met teveel op deze aarde zijn, waardoor bossen worden gekapt megastallen worden gebouwd plastic in de oceaan terecht komt enz enz en alles met als doel de mens te voorzien in zijn behoeften, heb je minder mensen heb je ook minder uitstoot minder geconsumeer etc als dit al de oorzaak van de weersschommelingen etc zijn.

 

Ik maak mij hier echt serieus zorgen over.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo lang er nog enorme oliereservoirs in Rotterdam staan die de staatskas spekken maak ik me niet zo'n zorgen over brandstof. Het zal wel weer allemaal wat duurder worden met het milieu als smoes. Laat maar elke dag een zeeschip minder in de Nederlandse havens binnenlopen, dan compenseren we de uitstoot van onze v8jes makkelijk......

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎3‎-‎5‎-‎2017 at 3:11 PM, JeePee said:

Zo lang er nog enorme oliereservoirs in Rotterdam staan die de staatskas spekken maak ik me niet zo'n zorgen over brandstof. Het zal wel weer allemaal wat duurder worden met het milieu als smoes. Laat maar elke dag een zeeschip minder in de Nederlandse havens binnenlopen, dan compenseren we de uitstoot van onze v8jes makkelijk......

Zolang we betalen voor wat we rijden en gebruiken hoeft niemand zich zorgen te maken maar zoals jij schrijft zal het duurder worden allemaal. Dus moeten we nog maar even genieten van het belastingvrij rijden. Ook dit is iets wat uiteindelijk zal verdwijnen als we straks allemaal de grote hoop op gaan en gemeentes en provincies nog meer vrij spel krijgen van de overheid om zelf hun milieubeleid te veranderen en aan te scherpen.

Misschien toch een idee om vast te gaan beginnen met het ombouwen van de jeep naar elektrisch. Op dit moment worden hier in Delft al testen gedaan met batterij pakketten voor in auto´s die een actieradius hebben van ongeveer 1000km bij een volle charge. Verwachting is dat deze over 2 a 3 jaar verkocht zullen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×