Spring naar bijdragen

Terug bij mn merk... eindelijk een Jeep maar nu rdw ellende


Dutchneon
 Share

Recommended Posts

Na lang speuren vorige week in Duitsland een geschikte Wrangler Unlimited opgehaald. Het is een 3.8 met handbak geworden. Weinig kilometers en nog heel erg netjes. Duidelijk niet veel geleden in zn tienjarig bestaan.

We hebben er veel plannen mee, het word onze fun cruiser voor leuke weekendjes weg met onze kleintjes en we willen er ook onze Airstream caravan mee gaan sleuren (2500kg) moet nog blijken of dat verstandig is.

 

Meteen afspraak bij de keuring gemaakt want ik ben natuurlijk enthousiast en wil er mee rijden :D 

Maar nu komt de domper... ze hadden nog maar net het vin nummer gevonden op de chassisbalk en ze kwamen terug met het verhaal dat het niet klopt dat er een  europees typegoedkeuring nummer op de duitse kentekenpapieren stond.

Dat leek mij nou juist logisch.. de tuv heeft hem tenslotte gekeurd en goed bevonden voor de europese wegen (nadat de eigenaar hem blijkbaar uit de USA heeft gehaald).

Maar volgens de RDW hoort dit nummer alleen te worden toegepast op Europees geleverde Wranglers.

 

Ze gaan nu onderzoek doen naar de herkomst van het kentekenbewijs bij het duitse keuringstation... en dat kan zomaar 3 weken duren! BAH!

Moet ik me zorgen gaan maken? zijn er mensen die dit al meegemaakt hebben? Zijn er toevallig meer met een USA Wrangler die ook een europees typegoedkeuringsnummer op kenteken hebben?

Wat baal ik... haal nu juist een wrangler met duits kenteken omdat dat zo makkelijk is met invoer!

 

Hier een plaatje van onze standaard JK

 

Wrangler aan de waal.JPG

bewerkt door Dutchneon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Dutchneon, die naam komt me bekend voor... Ben jij die jongen met de SRT4 Neon, waarvan er een tijdje terug een artikel over was op Autoblog? Dan hebben wij elkaar een paar jaar terug gesproken op Zandvoort bij American Sunday!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Masis:

Welkom!

Dutchneon, die naam komt me bekend voor... Ben jij die jongen met de SRT4 Neon, waarvan er een tijdje terug een artikel over was op Autoblog? Dan hebben wij elkaar een paar jaar terug gesproken op Zandvoort bij American Sunday!

Ha ja dat klopt man! Wat grappig, die naam heeft meer bekendheid dan ik dacht 🙃.

Je moet me even helpen waarover we dan gesproken hebben hoor... is al even geleden zeker? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Dutchneon !!

Je JKU ziet er inderdaad netjes uit.

Ik rij ook een USA import JK, maar ik heb deze niet zelf ingevoerd of zo. Wel eerste eigenaar in NL.
Is ook de X versie. Lastige van deze is dat ze nooit officieel nieuw bij de dealers in Europa te koop is geweest.
Al is dit eigenlijk gewoon een Sport versie... Motor, overbrengen, afmetingen ect. zijn gewoon hetzelfde.
Enkel soms een paar kleine uiterlijke verschillen zoals bijv. de stoelen.

Hoor vaker klachten over de RDW bij JK's, maar dan met name over het overzetten v/h trekgewicht.
Ken er eentje welke hem ook helemaal opnieuw moest laten keuren omdat dit gewicht niet was ingevuld door de RDW.
En deze kwam nog wel van een Jeep dealer vandaan. (deze letten er nu extra op voor ze de Jeep bij de RDW weer meenemen....)
Deze kwam ook via Duitsland in NL. Is inmiddels wel opgelost. (kosten €750 bij de RDW in Lelystad)
Ze kunnen zo vervellend doen de RDW, verschilt ook nog eens welk keuringstation je hebt.... is inmiddels mijn ervaring..

Succes met de RDW..... en wellicht tot ergens in het veld of daar buiten.

Groet Roo  B) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎28‎-‎4‎-‎2017 om 11:14 AM zei Roo4JK:

Welkom hier Dutchneon !!

Je JKU ziet er inderdaad netjes uit.

Ik rij ook een USA import JK, maar ik heb deze niet zelf ingevoerd of zo. Wel eerste eigenaar in NL.
Is ook de X versie. Lastige van deze is dat ze nooit officieel nieuw bij de dealers in Europa te koop is geweest.
Al is dit eigenlijk gewoon een Sport versie... Motor, overbrengen, afmetingen ect. zijn gewoon hetzelfde.
Enkel soms een paar kleine uiterlijke verschillen zoals bijv. de stoelen.

Hoor vaker klachten over de RDW bij JK's, maar dan met name over het overzetten v/h trekgewicht.
Ken er eentje welke hem ook helemaal opnieuw moest laten keuren omdat dit gewicht niet was ingevuld door de RDW.
En deze kwam nog wel van een Jeep dealer vandaan. (deze letten er nu extra op voor ze de Jeep bij de RDW weer meenemen....)
Deze kwam ook via Duitsland in NL. Is inmiddels wel opgelost. (kosten €750 bij de RDW in Lelystad)
Ze kunnen zo vervellend doen de RDW, verschilt ook nog eens welk keuringstation je hebt.... is inmiddels mijn ervaring..

Succes met de RDW..... en wellicht tot ergens in het veld of daar buiten.

Groet Roo  B) 

 

Aah dank voor je reactie! Zou je voor mij eens kunnen kijken of er een europees typegoedkeuring nummer op jouw nl kentekenbewijs staat?

ofwel een ander nummer? Of als ik je kenteken nummer (pb?) heb kan ik het zelf zien ;)

Ok dus extra opletten met gewicht inderdaad, op het Duitse kenteken wat er bij zat stond al een raar afwijkend getal, 3330kg trekgewicht. Vreemd omdat bijna alle 3.8 die ik gezien heb ofwel op 0kg of 3500kg hebben op kenteken.

Ja ik heb echt zin om op weg te gaan met de Wrangler, een offroad ervaring lijkt me ook prachtig! ik zou graag eens komen kijken en als ik het aandurf een rondje maken!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Sorry voor mijn erg trage reactie, beetje druk gehad met het DJC... en volg dan niet altijd dit forum blijkt.
Bij persoonlijke vragen kan je beter een PM sturen, die komt in m'n mailbox terecht.

Enkel bij voertuigcategorie staat: M1 AE/Personenauto. Meer specifieks zie ik niet staan.
Heb hem niet zelf ingevoerd, maar hier in NL gekocht bij een Jeep handelaar destijds.
Vermoed dat je die 3500kg gezien hebt bij JKU's met een 2.8 dieselmotor ipv 3.8i benzine.
3330kg voor JKU met een 3.8i vind ik niet zo raar. Bij mijn JK (X USA import) staat (slechts) 1705kg op het kenteken.
Maar is voor mij ruim voldoende.

Groet Roo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...