Spring naar bijdragen

Triangel / A-arm - rubbers vervangen


WHJ
 Share

Recommended Posts

Onze Jeep Cherokee KJ moet voor de APK en 1 van de gebreken waren de rubbers van de triangel / a-arm van de achteras. Deze moeten vervangen worden.

Heeft iemand enig idee waar ik deze rubbers kan bestellen? Heb internet al afgespeurd, maar weet niet precies welke het zijn en welke artikelnummers het betreft.

Het zijn de 2 rubbers die links en rechts aan de triangel/A-arm zitten, (in het midden zit een kogel).

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Laatste paar keren ben ik echt super geholpen op dit forum. Top!!

 

Groeten van WHJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, kun je los vervangen. Je kunt een complete triangel bestellen met kogel en rubbers voor €120/140 uit Duitsland, maar dat is Chinese troep, kun je gegarandeerd opnieuw vervangen na 1 of 2 jaar.

Voor goed spul moet je de rubbers van Dorman hebben, part 905-203. Snelle zoekfunctie levert me dit op, maar wellicht ook goedkoper te vinden; http://www.ebay.com/itm/Dorman-Oe-Solutions-905203-Dorman-905-203-Jeep-Liberty-Control-Arm-Bushings-/162377294540?hash=item25ce70e2cc:g:myUAAOSwopRYj630&vxp=mtr

Wat betreft de montage, de assensteun moet je onder de achteras doen, niet onder het diff. Op het moment dat je deze alleen onder het diff steunt, kun je het pikkie van de kogel niet goed in de diff krijgen omdat de hoek niet goed uitkomt. Been there done that, heeft me ruim een uur gekost om uit te vogelen waarom het niet wilde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...