Spring naar bijdragen

setje assen ZJ 5.9 op 35"


Rienl
 Share

Recommended Posts

Mede jeepers,

Daar dat de assen set die nu onder de grand staan het zwaar te verduren krijgen met de 35" banden en de licht opgepompte 5.9 ben ik opzoek naar een iets wat stevigere vervanger, vooral de vooras. 

Momenteel heb ik een dana 30HP met truetrac en 4.56 r&p vooraan en een D44a met arb en 4.56 r&p verhouding, dus mocht er nog iemand iets hebben liggen zwaarder dan wat ik nu heb. laat het mij weten, meningen zijn ook altijd welkom. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja daar wringt het schoentje een beetje, maar ik neem aan dat dezelfde steek en breedte niet echt een optie zal zijn. een andere steek maakt me niet zo veel uit maar de breedte wel, in Belgie moet je de wielen binnen de kas houden om op de openbare weg te mogen rijden. maar voorstellen zijn altijd welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een dana 30HP van een xj heb ik al gestoken, dat was men eerste upgrade, want met een LP ben je echt niets.... over de achteras heb ik echter nog niet zoveel te klagen, deze heeft me nog nooit ergens laten staan. de vooras daar in tegen al wel, steekas kruisjes(grootste maat) met de vleet, wiellagers, balljoints, alles is gewoon net iets te licht voor een uitgebouwde zj op 35'ers met het gewicht van de 5.9 op de vooras...   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook nog een nadeel aan de dana 30HP zijn de remmen, als je nu de zj van 50-70km/u wilt laten stoppen tot stilstand heb je de lengte van een voetbalveld nodig :D

ik had zitten kijken naar een wj vooras maar dan was het ook enkel voor de remmen die dat groter zijn ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vooras passend maken is geen probleem, halfautomaat en plasmasnijder liggen binnen handbereik. RCV en nog wat verfraaiingen zullen mij ook al snel 1500 euro kosten, en dat vind ik alles bij elkaar veel geld voor een dana 30HP, het is en blijft wel een dana 30HP en voor dat zelfde bedrag kan je al wel beginnen uitkijken voor een dana 44, wel is waar zonder een locker of R&P maar je hebt dan wel een solide basis die ook zijn waarde zal blijven behouden...

bewerkt door Rienl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originele steekassen blijven hetzelfde probleem hebben niet? Kruisje van een steekas dana 30, dana 44 lijkt me geen groot verschil...? Blijf je kapot trekken ;)

Als ik me niet vergis zijn dat de problemen bij een vooras, niet de sterkte van de behuizing, of je moet ermee willen gaan springen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...