Spring naar bijdragen

Onderhoud tips & tricks Jeep Wrangler 2.5 1994


Murat
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb gister een Jeep Wrangler 2.5 uit 1994 gekocht, echter puur voor de uiterlijk na jarenlang te dromen om er 1 te hebben. Ik ben een echte ''rookie'' wat betreft kennis over de Jeep Wrangler (of uberhaupt auto's en onderhoud). Hij heeft al bijna 200.000 gelopen maar is goed onderhouden en heeft 2x 4/5 jaar stilgestaan (geen idee waarom). 

Ik wilde graag wat tips & tricks krijgen hoe ik mijn jeep het beste kan onderhouden en behandelen. Ik ga er gemiddeld 50-60 km per dag mee rijden waarvan meer dan de helft op de snelweg (korte afstanden). Heb dus vragen in mijn hoofd zoals: 

- Om de hoeveel km de olie verversen

- Welke snelheid aanhouden op de snelweg 

- Hoe erg is het dat ik hem 6-10x per dag start om er een korte stuk mee te rijden (ivm met mijn werk op verschillende locaties) 

Hoop dat ik hier wat aan heb zodat ik lekker kan genieten van mijn Jeep! Alvast bedankt!

4.jpg

6.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker mooie Jeep. Ik hou een interval van 10.000 km aan. wel regelmatig oliepijl controleren.

mijn dochter gebruikt hem dagelijks om mee naar school en naar voetbal te gaan. Ervaar geen nadelige uitwerkingen. Op snelweg vind ik 100km/h leuk, daarboven is topsport.

we zien je misschien wel eens bij de Jeepclub Nederland.

Natale

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olie verversen is afhankelijk van het gebruik. Hoe meer en hoe intensiever je hem gebruikt hoe vaker je de olie moet verversen. Het aantal kilometers wil niet zoveel zeggen. Als je hem vaak intensief in het terrein gebruikt en per jaar maar 7000 km rijd, dan zul je toch vaker moeten verversen als iemand die 10000-20000 km alleen maar op de weg rijd.

Maar toch zeker minimaal 1 x per jaar. En vergeet dan ook de versnellingsbak, tussenbak en de differentiëlen niet. Alhoewel deze minder vaak ververst hoeven te worden.

En zoals Natale al zei, gewoon regelmatig je oliepeil controleren en even de binnenkant van je vuldop controleren of evt. viezigheid.

Maar voor de rest veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...