Flavio Geplaatst March 28, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2017 Beste forum leden, Graag jullie hulp. Mijn Jeep is zo goed als apk klaar, was laatste probleem aan het vervangen, het herstellen van de deurhandle, wat een k...klus. Nu heb ik sinds afgelopen week 3 nieuwe problemen. dimlicht gaat na een tijdje vanzelf uit en als ik de schakelaar uit zet, tijdje weer wacht gaan het dimlicht weer aan. Alleen de tijd dat de dimlichten branden duurt steeds korter. Dan gaan ze na 18 seconden vanzelf uit. Iemand enig idee waar ik zoeken moet? Stadslicht blijft altijd wel keurig branden.(sla de dimlichtschakeleaar op aan staat) Olie druk sensor slaat vol uit bij gas geven, bij stationair blijft deze een goede druk aangeven, kan dit de oliedruk sensor zijn? Volgens mij is de olie druk niet afhankelijk van de stand van het gaspedaal... Als ik rem, lijkt de rem nergens op te reageren (in mindere mate) en ineens grijpen de remmen aan. Ik heb het vacuum van de rembekrachtiger afgehaald en dan werkt de rem zoals het "hoort" nl veel kracht zetten bij remmen en een mindere remwerking hebben. Iemand ervaring met een soortgelijk probleem? Graag wil ik het eea uitsluiten voordat ik iets ga vervangen. Hartelijk dank voor eventuele reacties! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 28, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2017 Denk dat je met de multimeter aan de gang moet, als je op de voedingsdraad van dimlicht op de lichtschakelaar 12 volt meet en als de verlichting uitvalt nog steeds 12 volt meet, zit het euvel in je schakelaar(kun je nieuw kopen, zijn niet duur). anders de pluskabel terugvolgen naar de zekeringkast. Oliedruk loopt wel iets op bij meer toeren, maar niet als een toerenteller. De werking van de oliedrukmeter kun je testen door de draad van de sensor tegen massa te houden, dan loopt de meter gestaag rechts de hoek in. In dat geval kan je sensor de boosdoener zijn. Verder is het zaak dat alles goed geaard is, vaak een probleem bij raar bewegende metertjes. Bedrading en alle meters e.d. onder dash hebben bij wranglers vaak last van vocht en oxidatie dus alle contacten en stekkers nalopen en schoonmaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flavio Geplaatst March 28, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2017 Oké dank je voor je tips, daar ga ik alvast mee aan de slag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst March 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2017 (bewerkt) Een slechte massa verbinding tussen motorblok en massa voertuig kan ook een leuke boosdoener zijn. En dat de start motor dan wel werkt en de dynamo zegt niet veel. Dan lopen er hoge stromen. Rene March 29, 2017 bewerkt door www.jeepie.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flavio Geplaatst April 10, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2017 Excuus voor de late reactie. Nou het probleem van de verlichting is opgelost, dat bleek inderdaad de lichtschakelaar te zijn. Remmen probleem is ook opgelost, remschoenen waren los gekomen van de "halve maan beugels". Ik haalde de trommel eraf en ze vielen zo op de grond...duidelijke oorzaak van het slechte remmen. Blijft alleen de oliedruk issue over :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.