OIIIIIIIO Geplaatst March 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2017 Hallo iedereen, Ik probeer het trillen te neutraliseren van de aandrijflijn van mijn TJ. Tussenbak 5° CV 15° Achteras 12° Nu moet ik dus (denk ik) de bovenste verstelbare draagarm iets uitdraaien tot CV en Achteras gelijke waarden heeft.... En hoe doe ik dat het makkelijkst? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst March 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2017 De draagarmen losmaken. Dan de achteras met krik onder de yoke kantelen tot de gewenste hoek en dan de draagarmen op de juiste lengte weer vastzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst April 1, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2017 Ik ben een beetje aan de late kant, bedankt remco Ik heb het iets verbetert maar acceleratie trillingen blijven na 75km p/u. Vanuit stilstand geen trillingen bij volle belasting tot +/- 70km, misschien toch de R&P aanpassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst April 1, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2017 Weet je zeker dat het trillen vanachter komt? Andere mogelijke oorzaken van trillingen kunnen zijn: - Aandrijfas uit balans. Kan zowel die aan de voorkant zijn, als aan de achteras. - Kruisje(s) aan vervanging toe. Zeker die in het CV gedeelte van de aandrijfas. - Wielen niet goed gebalanceerd. Bij mij bleek de oorzaak van een trilling een stukje modder te zijn aan de binnenkant van het voorwiel, dat ik bij het schoonmaken over het hoofd had gezien. Terwijl het leek alsof de trilling van achteren kwam. - Remschijf die niet helmaal recht meer is. Ga er dus niet zomaar van uit, dat de oorzaak aan de achterkant ligt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst April 5, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2017 Op 25 maart 2017 om 3:53 PM zei OIIIIIIIO: Nu moet ik dus (denk ik) de bovenste verstelbare draagarm iets uitdraaien tot CV en Achteras gelijke waarden heeft.. Als je echt een CV (dubbel kruisstuk) hebt, moet de hoek aan de achteras zeg maar nihil zijn. Als je cardan aan beide kanten een enkel kruisje heeft, dan moeten beide hoeken gelijk zijn. Ook kan er tenopzichte van de kruisjes een verdraaing zitten, dat trilling veroorzaakt... Best dus eens een foto posten van je achterste cardan as ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst April 5, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2017 Foto' tje cardanas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst April 5, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2017 Nog een van na de correctie..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst April 5, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2017 Ziet er goed uit. Lijkt alsof de achteras dezelfde hoek heeft als de aandrijfas. Is moeilijk te bepalen vanaf een foto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.