Spring naar bijdragen

quadra trac borg warner slipt door


Wagoniertje
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik heb onlangs een Borg Warner tussenbak (transfer case) op de kop getikt. Ik wil deze eerst graag testen/controleren voordat ik deze onder mijn 78 Wagoneer bouw. De reden waarom ik een andere tussenbak wil is dat de tussenbak die er nu onderzit is voorzien van een conversion kit. Het is dus geen permanente 4 wheel drive meer.

Bij de tussenbak die ik nu wil gaan gebruiken, viel me op dat als je de uitgaande yoke naar de achteras blokkeert dan kun je met enige weerstand de yoke waar de aandrijfas naar de vooras naar toegaat ronddraaien. Wat ik op internet heb gevonden zou dat niet moeten kunnen. Je zou er flink wat kracht op moeten zetten voordat hij slipt. Betekent dit dat de frictieplaten in de tussenbak versleten zijn? Of kan het nog wat anders zijn?

Graag jullie tips/adviezen. Mochten jullie een tip hebben hoe ik mijn originele bak weer terug kan bouwen naar een echte Quadra trap hoor ik het natuurlijk ook graag!

m.vr.gr. Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. Michel,

met een conversion kit rijdt, dan heb je 2wd voor op de weg. 4 wd dan sper je de tussen bak. Kun je allen doen op zond. Quadra trac maakt het juist mogelijk om met 4 wd op verharde wegen te rijden omdat de tusenbak de snelheidsverschillen tussen voor- en achteras opvangt. De tussenbak is dan niet gesperd. 

 

Groet Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...