Spring naar bijdragen

Nieuwe hobby een Wrangler van 1984


Herman Nietvelt
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal ik ben Herman en vind oude autos leuk om aan te klussen , had een Chevrolet C10 pickup en heb deze onlangs weggedaan omdat ik een Wrangler heb aangeschaft nu even kijken wat ik er nog aan wil veranderen ( wielen , deurtjes en wie weet wat nog meer maar het is wel de bedoeling om er mee te gana rijden dus dat staat voorop.

 

jeep 6.JPG

jeep 3.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt het is een CJ7 maar ik ben er nog niet helemaal achter wanneer het dan welke type is zoals ik er ook niet echt uit kom wleke motor ik nu heb is best onduidelijk als je op internet zoekt, ps verder rijd hij prima en ach Wrangler of niet ik vind hem best leuk  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft je Jeep vierkante of ronde koplampen? Aan de achterklep (tail gate) te zien is het een YJ en volgens mij waren bumperettes ook niet een deel van CJ7. However er zit een fout dan in registratie van de Jeep. YJ modellen begonnen pas in '87 en tot '91 waren dit carburateur modellen of te wel met 4.2L. Jou dash console zegt YJ. Odometer van CJ 7. 
images.ashx?i=4WD_5761110-OL.jpg&partNo=

Genoeg nerding out. Welkom! Een advies - als het daad werkelijk een YJ model is kijk even het vacuum systeem voor je 4WD (passagiers kant voor as) heel goed na. Dit zijn beruchte locaties om weg te rotten en niet juist te werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik nog eens een stevig gesprek hebben met de oude eigenaar en vragen stellen hoe of wat. Zou zonde zijn als straks je Jeep in beslag wordt genomen en je hem ook niet meer terug kijkt.

En vergis je niet, RDW en andere officiele instantie kijken hier ook mee en je kan nu niet meer zeggen: "ik wist het niet".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minutes ago, Ary said:

Persoonlijk zou ik nog eens een stevig gesprek hebben met de oude eigenaar en vragen stellen hoe of wat. Zou zonde zijn als straks je Jeep in beslag wordt genomen en je hem ook niet meer terug kijkt.

En vergis je niet, RDW en andere officiele instantie kijken hier ook mee en je kan nu niet meer zeggen: "ik wist het niet".

Precies de reden dat ik hem dit per pm al 5 berichten terug heb laten weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat chassisnummer niet door de rdw is gezet en je komt om wat voor reden dan ook bij de rdw voor een keuring of controle, heb je wel een PAT onderzoek aan je broek en ben je daarna wellicht niet je Jeep maar wel je kenteken kwijt.

Ik heb het zelf al eens aan de hand gehad en dat is niet leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei schneiders:

Misschien had iemand op het volkswagenforum tegen hem gezegd dat het niet uitmaakt en dat ie moest gaan genieten van zijn Golf?

Eej Schneiders; wel aardig blijven hoor. Dit is toch serieus.

We weten allemaal dat onze hobby geld kost en ik denk dat we anderen toch met goed advies moeten kunnen helpen. Denk dat de eigenaar dit allemaal niet leuk vindt en ik wens hem veel wijsheid.

moderator: haal dat kenteken inderdaad even weg

bewerkt door Ary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minutes ago, Ary said:

Eej Schneiders; wel aardig blijven hoor. Dit is toch serieus.

We weten allemaal dat onze hobby geld kost en ik denk dat we anderen toch met goed advies moeten kunnen helpen. Denk dat de eigenaar dit allemaal niet leuk vindt en ik wens hem veel wijsheid.

moderator: haal dat kenteken inderdaad even weg

Het is niet onaardig bedoeld hoor,

Ik vind het alleen wel belangrijk genoeg iemand op de hoogte te brengen van het vermoeden dat hij in een omgekatte auto gaat rijden onder andere omdat hij dus ook onverzekerd rondrijd en dat doe ik dan discreet.

Inmiddels hoeft dat niet meer omdat het onderwerp nu al breed uitgemeten is in dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alle chassis nummers zien er zo uit hoor. Jaren 80 werden er door medewerkers ook letters geslagen met slagletters in garages. Heb ik toevallig vorige week bij de hand gehad tijdens steekproef. Dus je hoeft niet altijd een afwijkende auto te hebben als je losse slagletters hebt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nummers die stonden er al in bij invoer van de wagen. Hebben er even naar gekeken en was goed zijn ook geen aparte slagletters of vermeldingen gedaan sta er meestal bij als ze de gegevens overnemen pas nog een wagen gehad waarbij het chasis nummer was doorboord daar is door de rdw opnieuw een chassis nummer in gezet moet zeggen ziet dr niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...