Marc Poelenjee

Kevlar coating

6 berichten in deze discussie

Hallo

Tijdens het surfen op internet kwam ik onderstaand site tegen die auto's behandelen met een Kevlar coating. Heb gezocht wie in Nederland dit ook kan doen maar niet direct een bedrijf gevonden.

Heeft iemand hier ervaring mee? 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Marc

http://www.starwoodmotors.com/kevlar.html

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zo iets dergelijks bij mijn vorige jeep toegepast.

Ik heb het laten doen door http://www.kunststofcoatings.nl/onze-toepassingen/automotive-en-transport/

Je kan het in verschillende diktes opbrengen van redelijk grof tot redelijk fijn. Hoe grover hoe sterker natuurlijk vanwege de dikte. Voordeel is dat het metaal helemaal afgesloten is door deze coating en dus niet meer kan roesten maar je moet het metaal wel goed voorbewerken / stralen / ontvetten en dat maakt het dus weer redelijk prijzig.

post-1703-0-26960600-1435962333.jpg

post-1703-0-24146700-1436042000.jpg

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Michel, bedankt voor de info.  Ik las dat andere coatings minder sterk zijn dat Kevlar en dat diverse coatings gevoelig zijn voor krassen.Had jij daar last van?

Thx

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is die dan ook kogelvrij? :D

1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb alleen wel wat vragen bij het kevlar gebeuren. Kevlar is absoluut niet goedkoop en in hoeverre zit er kevlar in. Zal een heel laag percentage zijn.

Verder kan een goed bedrijf zelf de dikte bepalen van de coating. De coating op de motorkap is dunner als de coating op de zijschermen bij mijn oude jeep. Deze coating gebruiken ze in meerdere bedrijfstakken. De coating op de zijschermen is zo dik dat als je een hamer en bijtel hebt je het niet eraf kan slaan. Tuurlijk krijg je wel een put erin maar verder ook niet want het materiaal is zo sterk als het materiaal eronder. Dus een dikke coating op een plaatje metaal van 2 mm gaat er echt niet voor zorgen dat er niks zichtbaar wordt.

Dit gezegd ga ik je ook gelijk de nadelen noemen. Viezigheid blijft langer op je auto zitten en met een spons wassen werkt niet want je spons scheurt gewoon kapot. Verder vinden veel mensen / mogelijke kopers auto later het niet mooi en eraf halen kan je het niet. Overspuiten als deze coating erop zit is ook niet ideaal en vergeet de kosten niet! Je gaat schrikken als je een hele jeep laat doen met deze coating bij een bedrijf. Je kan het natuurlijk ook zelf doen maar dan moet je wel de juiste spullen hebben om een mooi resultaat aan de buitenkant van je jeep te krijgen.

Masis voor jou.

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thx voor de extra info.:thumbsup:

0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden