Spring naar bijdragen

mijn eerste wrangler


Roland64
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Rij al jaren lang in diverse 4x4 maar wilde altijd al een oude Wrangler. Het is zover.

ik heb afgelopen week mijn eerste wrangler gekocht. 4 liter 6 cilinder.

Een YJ uit 1993 , verhoogd.

Kan iemand mij iets vertellen over het rijgedrag van zo'n Jeep ?

De auto trekt naar rechts als ik  gas geef en ik moet veel corrigeren, de auto trekt veel weg als ik bv met 90 km per uur over de autoweg over een hobbel rijd.

Wat mag ik betreft rijgedrag verwachten van een verhoogde auto met brede banden mbt:

- hoe hard zou ik normaal gezien goed kunnen rijden met deze auto ?

- in hoeverre is het trekken en tot welke snelheid normaal

Momenteel voelt het niet echt fijn en veilig om boven de 100km per uur te rijden,

Graag had ik wat meer informatie hierover,

 

Groetjes Roland

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel is de Jeep verhoogd, Hoe is de Jeep verhoogd, welke banden??

Ik rij zelf met een 7" verhoogde YJ (4" veren lift, 3" Body lift en 2" shackle lift) met 35" banden.

Ik durf ook niet harder te rijden dan 100kmh, maar dit komt meer door de banden (Maxxis Creepy Crawlers zijn niet echt geschikt voor de snelweg :whistle:)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Roland64:

Dit is de Jeep/

Ik heb totaal geen ervaring mbt het verhogen en de banden maten.

Is het verstandig om hem deze week te laten balanceren en uit telijnen en kijken wat er daarna gebeurd ?

Uitlijnen en balanceren kan geen kwaad, bandenmaat staat normaal gesproken op de band.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn CJ5 en Willys liepen bijde 160km/u op 35" wielen zonder rare kuren...Stuur schudde zelfs nog niet tegen topsnelheid... Maar het geheel moet wel kloppen dus: alles spelingsvrij houden.de vooras moet de juiste hoek aanhouden,net zoals met een standaard wagen.geen te lange schackles wat het 'zwadderen' bevorderd enz... Ik ben wel voorstander van wagens bouwen met minimale veringlift maar toch maximale veer-uitslag . Dit om de wagen zo stabiel mogenlijk te houden...(ik rij graag hellingen ) Trouwens,mooie Wrangler met spring-over-axle vering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik moet eerlijk toegeven dat dit voor mij de eerste ervaring met een Wrangler is ))) maar ze is nu al mijn schatje !!!!

graag had ik met iemand in contact gekomen die mij wat meer over de auto kan vertellen zodat ik een beetje wegwijs wordt.

Ik woon in Hongarije en heb hem hier afgelopen vrijdag gekocht. Ik kan zelf bellen dat is geen probleem.

Iemand die dat wilt ?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel,

 

ik heb dat vanmorgen geprobeerd.

hij trekt niet echt naar rechts met gas geven. 

Als ik vanuit stistand flink optrek wil bij het overschakelen ( als ik het gas loslaat ) de auuto naar rechts , geef ik dan in de volgende versnelling weer verl gas dan wil hij naar links.

ik heb zelf de indruk ( als leek ) dat de auto het prima doet maar dat de kracht erg veel is voor de wielen die er nu onder liggen.

morgen moer hij naar de keuring en heeft de verkoper er goodrich all terrain 225x70 onder gelegd die in zn garage lagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Last van "bump steer"? Loopt je stuurstang mooi horizontaal, of indien de panhard stang nog is gemonteerd evenwijdig met deze? (Anders eens een duidelijke foto van de voorkant van de Jeep posten).

SOA heeft als voordeel een soepele lift te geven (platte bladveren), maar de krachten die erop komen zijn ook groter, dus controleer zeker de rubbers van de bladveren en de schommels. Alsook de U-bolts natrekken en kijken als de spring perches degelijk zijn.

Verder zoals reeds aangegeven, wiellagers, stuurkogels, stuurhuis, fuseepennen, ... moeten in goede staat zijn. En moet iets toespoor hebben en een fuseehoek van zo'n 6 graden.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...