rado Geplaatst March 17, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2017 (bewerkt) wie heeft er een tip hoe lucht uit de kachelradiator te verwijderen? ik heb een filmpje op youtube gezien waarbij je het koelwater tot halverwege de radiator (dus niet vd kachel) moet laten zakken of met een soort trechter de motor in stationair laten draaien, beetje gas, stationair. En dat met opgekrikte voorzijde vd auto. 20 minuten laten draaien. Heeft iemand wellicht een handigere oplossing? "The engine needs to get to full operating temperature and stay there with the cap open, and then the rpms are going to need to be raised to force the air out. This is going to take a good 20 minutes or so of run time in a warm shop setting, even longer if you are working outside. It's best to use a coolant bleed funnel to bleed a cooling system (this is always used in a shop). This gets the level of coolant higher than the highest point in the cooling system, and will allow you to better see what's going on with the air coming out also. Get the funnel about half full, start the engine and let it run for a half hour, revving the engine up and holding it, snapping the throttle open and closed, etc. Only when the bubbles stop coming up and you have good heat can you put the radiator cap on. If the cap gets put on any sooner it will trap air in the system. If you weren't having any other problems before replacing the radiator it's just a matter of letting the engine run long enough and revving it up. The air will come out. The only other possibility is if air is actually being put into the cooling system through a combustion leak in the engine. If compression gases from a cylinder are making it into the cooling system there will be perpetual trapped air." https://www.amazon.com/Lisle-24610-Spill-Free-Funnel/dp/B001A4EAV0 March 17, 2017 bewerkt door rado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst March 17, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2017 Normaal ontlucht een Jeep eigenlijk vanzelf. Systeem vullen, paar keer knijpen in de bovenste radiatorslang en gaan met die banaan. Wat is precies je probleem? Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst March 18, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2017 Niet echt een orobleem maar hoor bij startendat de kachelradiator lucht heeft. Systeem is al een tijd geleden gevuld dus heeft aardig de tijd gehad om zichzelf te ontluchten. Is ontstaan na backflushen vd kachelradiator Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adebisi Geplaatst March 19, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2017 Een iets gronderige aanpak. Zet de neus wat omhoog, met de krik of pakeer hem op een heuveltje. Start hem met de dop eraf, zet de kachel op vol. Laat hem lopen, knijp de bovenste radiator slang als hij warm is en de thermostaat opengaat, daar kan een luchtbel vast zitten. Vul de radiator bij tot de top als het nodig is, doe dit ongeveer iets van 10-15min. Doe de dop erop en herhaal als het nodig is, dat zou het moeten doen. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst March 20, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2017 lukt dit zonder dat er 90 gr koelvloeistof uit de radiatoropening komt spatten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adebisi Geplaatst March 20, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2017 Jazeker, daarom begin je met de dop eraf, zet je de radiator op vol zodat de thermostaat sneller open gaat, en dan niet al te lang laten draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst March 24, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2017 ok ik ga het proberen, laat nog wel weten wat het resultaat is! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurjen Geplaatst March 26, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2017 Aha, onze Jeep heeft na langere tijd stilstaan ook dat 'gebubbel' achter het dashboard. Je schrikt eerst want hetzelfde geluid krijg je als je koppaking naar de knoppen is/gaat. Maar dat zal idd lucht zijn. Nu heb ik een afdoende manier om er vanaf te komen. Dank voor de oplossing! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst September 7, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2017 "Update" na langdurig bleeden geen geborrel meer in radiator verwarming. Helemaal top! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.