Spring naar bijdragen

lucht verwijderen kachelradiator


Recommended Posts

wie heeft er een tip hoe lucht uit de kachelradiator te verwijderen?

ik heb een filmpje op youtube gezien waarbij je het koelwater tot halverwege de radiator (dus niet vd kachel) moet laten zakken of met een soort trechter de motor in stationair laten draaien, beetje gas, stationair. En dat met opgekrikte voorzijde vd auto. 20 minuten laten draaien. Heeft iemand wellicht een handigere oplossing?

"The engine needs to get to full operating temperature and stay there with the cap open, and then the rpms are going to need to be raised to force the air out. This is going to take a good 20 minutes or so of run time in a warm shop setting, even longer if you are working outside. It's best to use a coolant bleed funnel to bleed a cooling system (this is always used in a shop). This gets the level of coolant higher than the highest point in the cooling system, and will allow you to better see what's going on with the air coming out also. Get the funnel about half full, start the engine and let it run for a half hour, revving the engine up and holding it, snapping the throttle open and closed, etc. Only when the bubbles stop coming up and you have good heat can you put the radiator cap on. If the cap gets put on any sooner it will trap air in the system.

If you weren't having any other problems before replacing the radiator it's just a matter of letting the engine run long enough and revving it up. The air will come out. The only other possibility is if air is actually being put into the cooling system through a combustion leak in the engine. If compression gases from a cylinder are making it into the cooling system there will be perpetual trapped air."

https://www.amazon.com/Lisle-24610-Spill-Free-Funnel/dp/B001A4EAV0

 

 

bewerkt door rado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een iets gronderige aanpak. Zet de neus wat omhoog, met de krik of pakeer hem op een heuveltje. Start hem met de dop eraf, zet de kachel op vol. Laat hem lopen, knijp de bovenste radiator slang als hij warm is en de thermostaat opengaat, daar kan een luchtbel vast zitten. Vul de radiator bij tot de top als het nodig is, doe dit ongeveer iets van 10-15min. Doe de dop erop en herhaal als het nodig is, dat zou het moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, onze Jeep heeft na langere tijd stilstaan ook dat 'gebubbel' achter het dashboard. Je schrikt eerst want hetzelfde geluid krijg je als je koppaking naar de knoppen is/gaat. Maar dat zal idd lucht zijn. Nu heb ik een afdoende manier om er vanaf te komen. Dank voor de oplossing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...