Spring naar bijdragen

Voorwielen en stuur zwabberen enorm?


Ben b
 Share

Recommended Posts

Beste,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een willys cj3a. 

Hij heeft heel lang stil verstopt gestaan dus er moest een heleboel aan gebeuren. 

Ik zit met het volgende probleem: als ik met een bepaalde snelheid rijd, rond de 50 maar soms ook al bij 30kmh, beginnen de voorwielen en het stuur ineens heel erg te zwabberen. Dit is niet altijd het geval het probleem is er vaker niet dan wel maar het moet toch opgelost worden. 

Ik dacht zelf dat het er misschien aan lag dat hij niet goed uit de vierwiel/ lage gearing is gekomen maar dat is niet het geval. 

Heeft iemand misschien tips waar ik naar zou kunnen kijken om dit probleem op te lossen?

 

met vriendelijke groet,

ben 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei hermancj5:

Als eerste alle stuurkogels nazien of ze Spelingsvrij zijn. Hebben de voorwielen iets toespoor? Geen versleten wiellagers, maw zitten de wielen vast? Zit stuurhuis vast.

Succes.

Bedankt voor uw reactie, ik zal eens gaan kijken !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
Op 16-3-2017 om 6:17 PM zei hermancj5:

Als eerste alle stuurkogels nazien of ze Spelingsvrij zijn. Hebben de voorwielen iets toespoor? Geen versleten wiellagers, maw zitten de wielen vast? Zit stuurhuis vast.

Succes.

hier kan ik me bij aansluiten alles controleren op speling ook de rubbers van de draagarmen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...