Spring naar bijdragen

lekkage bij peilbus automaatbak


Roy Morsink
 Share

Recommended Posts

Ik heb een lekkage bij de peilbuis van mij automaatbak (dacht een TF A999) de automaatbak is jongstleden voorzien van nieuwe ATF olie.

Daarbij filter en pakking vervangen en door montage van een nieuwe flexplate is de bak los geweest van de motor, daarbij is bij demontage en montage de peilbuis iets verdraaid waar deze nu dus lekt, nu is mijn vraag of de buis bij een A999 is voorzien van alleen een te vervangen O-ring of een ander rubber / afdichting, en is deze ook te vervangen zonder dat ik de automaatbak hoef te ontdoen van de/alle ATF olie?

Iemand misschien een goede tip, ik kan hier namelijk niets over vinden!?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is dan gelijk aan de YJ, de buis zit inderdaad vast met een beugeltje aan de behuizing, heb deze reeds los maar durf de buis er nog niet uit te trekken omdat de olie er dan uit stroomt naar mijn idee of valt dit wel mee??

Is de afdichting in deze dan een O-ring of een rubber manchet, ik kan namelijk aan de buienzijde geen rubber zien dus lijkt me dan een o-ring toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

staat er al onder :unsure:, deze lekt al iets na het ontdoen van al het zand en modder rond de buis zodat deze gemakkelijk verwijderd kan worden en voorzien van nieuwe O-ring...

Straks maar een poging wagen met als back-up een soort van kurk om het gat tijdelijk op te vullen...! 

 

dank voor de reactie! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een eitje, max. 20 min werk totaal...

buis eruit getrokken (beetje stikken en draaien) en het gat zo snel mogelijk voorzien van een kurk (vrouwlief door de week maar aan de drank gezet, is uiteindelijk voor een goed doel toch..)!

wel snel handelen want komt best wat ATF olie uit, met draaiende motor was inderdaad een betere optie geweest maar soms ook wat warm aan de handjes..

aan de onderzijde van de buis zit een inkeping met daarin de O-ring, deze was inderdaad aan vervanging toe!

gelukkig ben ik in bezit van een assortimenten doos O-ringen dus voorzien van de juiste in dit geval (R-10 diameter 13,95 dikte 2,62) deze geplaatst in de inkeping en gehele buis teruggeplaatst in de automaatbak, deze weer vastgezet aan de behuizing en alles weer schoongemaakt! 

Ziet er naar uit dat m'n JEEP voorlopig weer lek vrij is... 😁

IMG_8891.JPG

IMG_8892.JPG

IMG_8893.JPG

IMG_8894.JPG

IMG_8895.JPG

IMG_8896.JPG

IMG_8897.JPG

IMG_8898.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...