Spring naar bijdragen

te veel olie in vooras dif. ?


Recommended Posts

Voor het eerst de vul/nivo plug opengedraaid op de Dana 30 vooras. Er kwam veel olie uit. Denk wel 400 ml of zo. Is het nivo simpelweg te hoog geweest of is er wat anders aan de hand?

Op vlakke vloer gemeten. De jeep heeft een bodylift gehad, maar dat heeft toch geen invloed op de stand van je assen en daarmee de hoogte van de vulplug t.o.v. de olie?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal is het diff gevuld tot onderzijde van het vul gat. Bodylift heeft hierop geen invloed.

Om er zoveel olie in te krijgen is behoorlijk lastig en onwaarschijnlijk. Wat vaak de oorzaak hiervan is, is water bij de olie, door lekke asafdichtingen. Doe je diffdeksel er maar eens afhalen om het één en ander te controleren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meest wordt het troebel, kleur is afhankelijk van de oorzaak en de leeftijd en soort van de gebruikte olie. 

Grijs/zwart = normaal, grijs duid op metaaldeeltjes (slijtage) of vocht.

Bruin = roest, dus ook vocht.

Na een paar dagen stilstand gaat het water weer scheiden van de olie en naar de onderzijde van het diff. De olie gaat bovenop drijven, dat is ook wat uit jouw vuldop kwam. Vandaar mijn opmerking, maak je deksel maar eens los.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle antwoorden, daar kan ik weer verder mee!

Ik vroeg mij af of de T150 versnellingsbak en de Dana 20 tussenbak soms ook een ontluchting hebben net als op de vooras en achteras. Weet iemand dat?

Bovenop de tussenbak zit een soort paddestoeltje is dat er soms een?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...