danisenna Geplaatst March 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2017 Voor het eerst de vul/nivo plug opengedraaid op de Dana 30 vooras. Er kwam veel olie uit. Denk wel 400 ml of zo. Is het nivo simpelweg te hoog geweest of is er wat anders aan de hand? Op vlakke vloer gemeten. De jeep heeft een bodylift gehad, maar dat heeft toch geen invloed op de stand van je assen en daarmee de hoogte van de vulplug t.o.v. de olie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2017 Normaal is het diff gevuld tot onderzijde van het vul gat. Bodylift heeft hierop geen invloed. Om er zoveel olie in te krijgen is behoorlijk lastig en onwaarschijnlijk. Wat vaak de oorzaak hiervan is, is water bij de olie, door lekke asafdichtingen. Doe je diffdeksel er maar eens afhalen om het één en ander te controleren.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene van der Zwan Geplaatst March 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2017 Zoals Ab al zegt, het is een kunst om hem zelf hoger als de vul opening te vullen. Zou dan ook de deksel eraf halen en alles controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2017 Als er veel water in de olie zit, moet je dat ook wel kunnen zien aan de olie zelf. Ziet er een beetje melkachtig uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
danisenna Geplaatst March 9, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2017 Olie was grijs/zwart, zag er eigenlijk normaal uit. Melkachtig , word er dan bedoeld dat het dunner geworden is, of ook letterlijk witter van kleur? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 9, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2017 Meest wordt het troebel, kleur is afhankelijk van de oorzaak en de leeftijd en soort van de gebruikte olie. Grijs/zwart = normaal, grijs duid op metaaldeeltjes (slijtage) of vocht. Bruin = roest, dus ook vocht. Na een paar dagen stilstand gaat het water weer scheiden van de olie en naar de onderzijde van het diff. De olie gaat bovenop drijven, dat is ook wat uit jouw vuldop kwam. Vandaar mijn opmerking, maak je deksel maar eens los..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
danisenna Geplaatst March 9, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2017 Bedankt voor alle antwoorden, daar kan ik weer verder mee! Ik vroeg mij af of de T150 versnellingsbak en de Dana 20 tussenbak soms ook een ontluchting hebben net als op de vooras en achteras. Weet iemand dat? Bovenop de tussenbak zit een soort paddestoeltje is dat er soms een? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 15, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2017 Inderdaad, de "paddestoel" is de ontluchting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
danisenna Geplaatst March 16, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2017 6 uur geleden zei jeepertje: Inderdaad, de "paddestoel" is de ontluchting. Thanks!, en de T150, heeft die ook ontluchting? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 16, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2017 (bewerkt) Net achter de schakelpook zit ook zo'n paddestoel ;-) March 16, 2017 bewerkt door jeepertje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 16, 2017 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2017 Die dingen zitten meestal vol met vuil. Als je terrein wenst te doen, is het een goede verzekering deze te verlengen tot bovenkant motorkap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.