Spring naar bijdragen

recall JK airbag klokveer


Groentje
 Share

Recommended Posts

14 minuten geleden zei mojito:

geen bepaald bouwjaar ????

Ik ben even met google bezig geweest en volgende gevonden.

Safety Recall S33 / NHTSA 16V-290 Airbag Clockspring (Interim Repair) - 2007-2010 Jeep Wrangler

NHTSA Campaign Number: 16V290
Component(s): AIR BAGS
Potential Number of Units Affected: 394,258

Manufacturer: Chrysler (FCA US LLC)

Overigens kan je op Jeep.com met je VIN zien wat er aan recalls ed voor je Jeep geweest zijn en er nog open staan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij is al gedaan, had ook een storing af en toe de afgelopen weken ESP.

Alles opgelost  aan de linkerzijde opgelost en geen kosten.

Nu zie ik dat er weer een nieuwe openstaat voor de rechter airback.  THE FRONT PASSENGER AIRBAG INFLATOR HOUSING MAY RUPTURE WHILE DEPLOYING DURING A CRASH

Gaan we daar ook maar weer even een afspraak voor maken

bewerkt door www.jeepie.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Mijn JK X uit 2007 heeft inmiddels ook een nieuwe bestuurders airbag gehad. (zat helaas wel een levertijd op)
Begreep dat de rechter inderdaad ook binnenkort kwam, maar de mijne stond daar bij toeval toch al.
Iedereen, voor wie deze recall van toepassing is, krijgt sowieso bericht van de FCA. (mijne is een VS import JK)

Geef gelijk even aan, mocht dit zo zijn, dat je er een (originele) cruise controle hebt ingebouwd. Komt gelijk de juiste 'kap' mee in het set.
Mij cruise controle stond namelijk niet in hun systeem. (zelf ingebouwd)

Laat gelijk ook naar eventuele updates kijken, bij mij waren dit er 2. (sinds 1-2014, toen waren het er 4...)
Vooral als je, net als ik, niet meer voor 'al' het onderhoud naar een Jeep dealer gaat.

In de VS zag ik deze recall al eerder voorbij komen, toen vervingen ze nog niet alle airbags....

Groet Roo  B)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Na lezen v/d tip van 'Groentje', dat je de recalls in de VS op Jeep.com kon zien, was ik toch benieuwd geworden. Mijne komt tenslotte uit de VS.
Op mijn JK zat deze recal al sinds 10-5-2016 (?) in de VS ipv 16-2-2017 in NL. (het verschil tussen FCA North America en FCA NL) 
Staat nu wel op 'Complete. Zit dus wel gekoppeld aan NL.

Zelfs de passenger airbag staat er al in vanaf 26-5-2017. En staat zoals ook klopt op Incomplete.
Dus de andere airbag moet er sowieso ook aankomen.

Wel goed dat je dit kunt zien in de VS, zouden ze hier ook moeten doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet er iemand wat er juist wordt vervangen?

Bij mijn JK heb ik een 10-tal maanden terug een nieuwe klokveer geplaatst wegens foutlamp bestuurdersairbag en dus die klokveer van ruim €400 zelf betaald...

maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er enkel een plastieken stofkap zou geplaatst/vervangen worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei jeepertje:

Weet er iemand wat er juist wordt vervangen?

Bij mijn JK heb ik een 10-tal maanden terug een nieuwe klokveer geplaatst wegens foutlamp bestuurdersairbag en dus die klokveer van ruim €400 zelf betaald...

maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er enkel een plastieken stofkap zou geplaatst/vervangen worden...

Als je met je vinnr aanmeld bij jeep.com en recalls.

Dan kan je normaal een reimbursement( terugbetaling) krijgen. Omdat jou foutmelding een gevolg was van de deffecte klokveer.

Proberen gaat mee, toch?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...