Spring naar bijdragen

Trekgewicht geremd TJ


SyBorg
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,

Op het kentekenbewijs van mijn TJ uit 2003 staat voor geremd en ongeremd een trekgewicht van 450kg. Volgens mij is dat voor geremd niet juist. Ding is indertijd ingevoerd uit Duitsland en daar waren toen ook al fouten mee gemaakt met de typeaanduiding.

Wil het graag bij RDW veranderen maar daar heb ik de importeur (Fiat) voor nodig. Ben inmiddels in strijd verwikkeld met homologatie aldaar. Ik kom niet voorbij de telefoniste en die roept "meneer, 450 kg is juist en thats it". Iemand anders spreken dan de telefoniste is niet mogelijk dus daar sta ik dan.

Mijn vraag: wat staat er op jullie kentekenbewijzen voor gewichten vermeld? Kan me toch nauwelijks voorstellen dat daar ook 450 staat. En als ik het fout heb? Sja, dan moet ik m'n verontschuldigingen gaan aanbieden bij Fiat....:unsure: Nou ja, is ook niet zo'n punt. Heb wel vaker voor lul gestaan dus....

Hoor graag van jullie.

Grtz Sibo

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij import worden door de rdw normaal gesproken de gegevens van de fahrzeugbrief overgenomen daar zal wel niets hebben gestaan.

vraag even aan een paar mede tj  eigenaren kenteken en trekgewicht op met deze gegevens en de juiste trekhaak kun je het dan bij de rdw laten veranderen.

gebruik even op het forum de zoek functie op kenteken gewicht,  Staat ergens nog hoe je dit precies aan moet pakken.

succes.

bewerkt door marcoscj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ff geGoogled op te verkopen TJ (o.a. Autoscout en MP). Kentekens gezocht via RDW. Zie staatje. Onderste is van mij... Zal duidelijk zijn dat er iets niet klopt. Indertijd al een hoop gezanik gehad met de LPG G3 inst. Automerk was geregistreerd als Daimler Chrysler en daar zit van Prins geen goedkeuring op voor G3. Nou ja, uiteindelijk toch nog goed gekomen....

RDW verandert niet zomaar, maar stuurt je naar de importeur (Fiat). Homologatie aldaar moet het verlossende woord spreken. Vervolgens daarmee naar RDW (rijmt...). Zal staatje opsturen en afwachten dan maar. Tot nu toe liep ik bij Fiat tegen een dikke betonnen muur op.... :frusty: Hoef verder geen gegevens meer te ontvangen mensen. Staatje zou voldoende moeten zijn (hoop ik dan maar).

Als ik wat meer weet zal ik het wel posten....

Grtz

Sibo

Kentekens RDW.pdf

bewerkt door SyBorg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...