Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wij zijn Arne en Merel uit Rijswijk. We hebben sinds begin januari een Renegade Trailhawk waar we erg blij mee zijn :-) Niet zo bruut in het terrein als veel andere Jeeps hier, maar we zijn in januari in Spaarnwoude wezen modderen en dat viel ons toch niet tegen! 1x vastgezeten in een ijs- / modderbad, maar verder konden we ons prima redden! Was erg gaaf!

We lazen over de tour op 5 maart a.s. en willen graag mee, maar twijfelen een beetje. Het lijkt ons niet leuk om continu vast te zitten (en de boel op te houden). We rijden op de standaard mud- en snowbanden waar hij mee geleverd wordt. Wat is jullie advies? Wel of niet mee gaan?

26 maart zijn we er in ieder geval bij in Weeze!

Dus wie weet tot de 5e en anders sowieso de 26e!

Groet Arne en Merel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon meegaan! Wij hebben een renegade (gewoon de limited 4WD) en een wrangler maar wij komen misschien ook met de renegade. Het enige dat ik geleerd heb daarmee is dat je een fatsoenlijke sleepkabel mee moet nemen. De eerste keer dat ik vast zat, werd ik wat meewarig aangekeken toen ik met m'n sleepkabel van de action aan kwam wandelen. 

Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar ik vind het ook prima om mensen ergens uit te halen. Zelf ben ik ook regelmatig bevrijd, maar ik ga altijd uit van het motto: "een dag niet vastgezeten is een dag niet gejeeped"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon meegaan! Als je in Spaarnwoude de berg hebt 'bedwongen' hoef je je ook geen zorgen te maken over deze tour.

Maar zoals John al zei: Zorg, in het geval dat, je in ieder geval een degelijke sleepkabel hebt. Met eentje van de Action of de Gamma red je het niet. Deze zijn gemaakt om een auto over de verharde weg te slepen. Niet om een auto uit een modderspoor te trekken.

Ik zou eens kijken op sleepkabelshop.nl. Klik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de positieve reacties allemaal!

We hebben een ARB Black Snake sleepkabel, dus dat komt wel goed :) (ook al uitgeprobeerd in de praktijk). Wel lastig dat er alleen een 3.25 ton (kleine) shackle doorheen past, die weer niet op elke auto past.

Leuk als er nog een Renegade mee gaat!

@John RenneKun je met de Renegade wel een beetje anderen trekken? Daar zal wel een max. gewicht aan zitten lijkt me? Gebruik jij ook alleen je oog achter? We hoorden van de dealer dat het oog aan de voorkant echt alleen bedoeld is om over de weg getrokken te worden (schijnt er met de Jeepclub try-outs in het terrein van de nieuwe modellen uit getrokken te zijn). Op het oog achter gebruiken we een touwshackle, omdat er geen gewone shackle doorheen past, hoe doe jij dit? 

bewerkt door Arne en Merel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met die renegade nog nooit iemand hoeven bevrijden. Geen idee dus. Dat van het sleepoog kan ik wel beamen. Ik denk dat ik weet welke jeepclub tryouts dat waren. Ik gok op landgraaf. Ik was toen het slachtoffer :D M'n sleepoog aan de voorkant werd met schroefdraad en al uit de balk getrokken. Nu hebben jullie een trailhawk dus die is wel een stukje terreinwaardiger maar toch. Het was in ieder geval een leuke uitdaging :whistle:

 

 

jeep voorkant.png

jeep achterkant.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@John RenneJeetje, kneep je em niet? Was het nog wel te repareren? Wel vette foto's en een mooi verhaal voor op saaie verjaardagen ;-)

@AbAan de achterkant past er geen shackle door ons oog en onze ARB sleepkabel kan ook niet direct door het oog. Vandaag een grotere shackle gekocht die wel door de ARB kan, dus op zich zijn dan alle scenario's mogelijk en anders moeten we er toch een keer een lint bij kopen (dure hobby dat terreinrijden ;-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, Arne en Merel said:

@John RenneJeetje, kneep je em niet? Was het nog wel te repareren? Wel vette foto's en een mooi verhaal voor op saaie verjaardagen ;-)

Het statement van de jeepclub is altijd "not one jeep left behind" toen het sleepoog afbrak heb ik me wel afgevraagd hoe we de auto ooit weer boven gingen krijgen maar met de hulp van een boel mensen met jaren ervaring ben ik er verder schadevrij uit gekomen. 

Toen wist ik ook zeker, ze laten echt nooit iemand achter. 

 

Ik heb trouwens een paar d-sluitingen die precies door het oog passen :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha B)

Fijn dat dat zonder schade is gelukt! En leuk/goed om te horen hoe men met elkaar omgaat :)

Wij hebben zo'n oog achter:

Als je van bovenaf kijkt is er amper ruimte er iets doorheen te steken, maar een D-sluiting heb ik nog niet geprobeerd. Een lint zonder shackle zou misschien wel kunnen. Nu dus een touwshackle, dat gaat ook goed.

 

unnamed (1).jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

We komen in ieder geval wel. Ik weet alleen nog niet met welke auto. De TJ staat te wachten op onderdelen. Die rijdt de laatste tijd ongeveer 1 op 2.5/3 en dat werd toch iets te gek. Als die op tijd klaar is, komen we daarmee. Als het verbruik niet weer een beetje binnen de perken komt, komen we met de renegade. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 hours ago, Arne en Merel said:

Onze Renegade haalt overigens ook echt niet het verbruik dat ze opgeven (diesel, gemiddeld 1 op 17). We halen de 1 op 12 nog niet, maar hij is natuurlijk nog vrij nieuw, dus wie weet....

Oh een beetje een zware rechtervoet? :D Zonder dollen, ik haal nu over dik 80.000 km een verbruik van 1 op 16  Ik heb de 2.0 liter diesel. Als ik bij leaseplan kijk, dan gaan die uit van gemiddeld 1 op 13.3 Dan zitten jullie daar nog wel iets boven. Ik doe overigens wel grotendeels snelwegkilometers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom (ook) hier Arne en Merel !!

Tot zien in Weeze. Op dit moment zijn jullie de enige Renegade die zich heeft aangemeld.
Een Trailhawk heeft in het terrein wel meerdere voordelen iov een 'gewone' 4x4 Renegade. (oa de hoogte en bumpers)
Zoals John als schreef, er zijn wel sterke D-sluiting te krijgen. Ikzelf heb ze altijd standaard 2 bij mij voor dit type trekogen.
Zijn meerdere modellen met vrij kleine trekogen. (oa ook de nieuwe Cherokees)

Groet Roo B)

PS #Jeepie: Mijn JK haalt die 1 op 8 zeker niet....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...