Spring naar bijdragen

Wrangler Yj Issues


Flavio
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag Forum Leden,

Mijn naan is Flavio en heb vroeger een CJ 7 in mijn bezit gehad. Nu sinds vorige week een Jeep, de Wrangler YJ uit 1989.
Uiteraard heeft deze auto veel tender love &care nodig. Scherm rechts en motorkap moet vervangen worden, dat is simpel.
Ik voor dit moment 2 vragen, waarbij ik jullie hulp goed kan gebruiken.

  • De deuren kunnen niet meer op slot en heb daarvoor een nieuw setje sloten besteld. Alleen ik zie niet hoe ik de oude sloten uit de deur krijg.
    Ik zie het slot zitten en het lijkt 9geizen de nieuwe cilinder) dat je het slot moet draaien, klopt dit? Ik krijg er geen beweging in.
  • De meters van tank, olie e.d. slaan vol naar rechts uit en het klokje werkt ook niet meer.
  • Als ik richting aangeef, links of rechts, gaan zowel links als het rechter knipperlichtlampje op het dashboard gelijktijdig een keer aan en dan blijft het uit. Het relais hoor ik wel tikken.

Heeft iemand een suggestie hoe het bovenstaande is op te lossen?

Alvast hartelijk dank voor jullie input.

Flavio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Ed.

Er zit een brede stekker achter in de tellers welke contact maakt met folie voorzien van koperbanen. Je bedoelt de massa nakijken van die stekker? 

Mbt motorkap: Ik heb een optie op een motorkap maar welke kleur heeft jouw motorkap en wat wil je ervoor hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De sloten van je deuren vervangen is beetje naar om te doen vind ik persoonlijk. Je moet de hele panelen van de deuren aan de binnenkant er af halen. Om het slot zit een clip ring die je met een tangetje los moet halen. Uiteindelijk kan je het slot er zo uit schuiven en je nieuwe er weer terug in zetten. Ik ga morgen de panelen van mijn deuren verwijderen kan je wel even wat foto's sturen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Flavio:

Dank je wel Ed.

Er zit een brede stekker achter in de tellers welke contact maakt met folie voorzien van koperbanen. Je bedoelt de massa nakijken van die stekker? 

Mbt motorkap: Ik heb een optie op een motorkap maar welke kleur heeft jouw motorkap en wat wil je ervoor hebben?

13801d1341694640-wiring-diagrams-0900c1528008ad74.gif

Hier een schema, de BLK is onder aan het schema is de massa  pin Nr 3 in de stekker.

Kijk ook de stekkerverbinding na op oxidatie  

Afbeeldingsresultaat voor gauge cluster diagram jeep yj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Je klokje zou je eens moeten proberen zonder de print.Ik heb bij de mijne een printspoor moeten herstellen,door er een draadje overheen te solderen bij de voeding van het klokje. Het werkt nu alweer 2,5 jaar. Ik heb ook zitten kloten met met die print en aansluitstekker. Maar uit eindelijk de zender van de oliedruk vervangen was de oplossing. Ik vermoed dat het voor je benzinemotor ook geldt. Die zenders werken nml op weerstand. Als je zender dus stuk is slaat je meter dus of helemaal uit of helemaal niet.Maar uiteraard eerst alle verbindingen goed kontroleren. Dit is mijn ervaring hiermee.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie allen, voor nu lijkt alles opgelost!:D

Vandaag heb ik de sloten vervangen en had een grote borg veer over het hoofd gezien, die ze in de video er ook uithaalden. De clipring waarover men sprak had ik dacht ik al verwijderd aan de voorzijde. Echter tegen het portier zit er nog een. Was even rotwerk maar het is gelukt.
Oliedruk meter is gelukkig weer in orde, en het klokje doet het ook weer. Alle corrosie heb ik verwijderd op alle contactpunten, dat was adoende voor de meters en ik had inderdaad een draadje gesoldeerd op de koperbaan naar het klokje.

Alles is orde gelukkig.

Dank jullie wel voor jullie vlotte reactie.

Flavio

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@DutchMud uuhmm 3x, vastzetten vond ik ook geen pretje, gelukkig zit het erop. Op naar de volgende projecten, dinsdag komen 31-ers eronder en dan moet ik het scherm en motorkap vervangen.Daarna wil ik zelf (samen met vriend van mij) een Tire carrier maken. Achterklep sluit lastig, deze lijkt me iets ontzet.

Voor de rest laat ik hem zoveel mogelijk "origineel". Er komt wat RVS aan en tzt wil ik andere stoelen, die er nu inzitten val je vanaf als je door de bocht gaat.:wacko: Als iemand een adresje heeft voor "tan" beige stoelen, houd ik me aanbevolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...