Spring naar bijdragen

Newbie...


Esther
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, hier terecht gekomen tijdens het zoeken naar info en er zijn hier vast mensen die mij advies kunnen geven. Bij het zoeken naar een trekauto (met name paardentrailer dus niet op zoek naar 'het kan net' gevalletjes) lijkt een Jeep best een mogelijke optie. Belangrijk voor mij is dat het een fijne en vooral veilige trekauto is, ik er uiteraard ook woon-werkverkeer etc mee kan rijden (doorgaans geen enorme afstanden). Toch wel een voorkeur voor LPG, en de auto moet op grijs kenteken komen. We (mijzelf niet meegerekend) zijn hier thuis behoorlijk handig dus eea aan onderhoud kan zelf gedaan worden maar het is wel fijn als de auto een heel klein beetje vriendelijk is daarin. Verder niet echt budget voor een nieuwe.

Waar moet ik op letten? Welke types moet ik absoluut vanaf blijven? Ga uiteraard iemand meenemen tzt met voldoende technische kennis etc etc maar het gaat mij er nu vooral om welke typen/bouwjaar/noem maar op ik sowieso moet laten staan bijvoorbeeld.

 

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grand Cherokee 5.9 1998

 

top auto. alleen in 98 geproduceerd dus makkelijk zoeken. Er staat er nu 1 te koop. weet niet wat de staat is. 

http://www.autoweek.nl/autoreview/15864/jeep-grand-cherokee-59i-v8-lx

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m1135429329-jeep-grand-cherokee-5-9i-v8-awd-automaat-limited-vol-opties.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=2

 

Maar eerlijk gezegd kan je als je grijs kenteken gaat rijden natuurlijk ook wat nieuwers kopen. als je em op het bedrijf zet voor meer dan 1 persoon kan je de wegenbelasting afkopen voor 50 euro per kwartaal.... :)

Dan is een Chevy Avalanche of een Silverado ook wel wat

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chevrolet/m1134068076-chevrolet-avalanche-5-3-v8-z71-4x4-lpg-g3-zeer-goed.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=2

 

 

maar allen niet zo mooi als de Grand Cherokee....  succes met de keus!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje! Er zijn inderdaad veel meer mogelijkheden maar je blijft qua budget toch uitkomen op wat ouder/veel km's. En dat is niet erg alleen kan ik zelf erg slecht bepalen wat nou een goede, betrouwbare auto is en bij welke auto's een hoge km stand bijvoorbeeld wel een probleem is. Wil er graag wel een aantal jaren mee vooruit kunnen (rijd overigens tussen de 20-30.000 per jaar dus valt enigszins mee).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij worden de keuzes alleen maar meer in plaats van minder ;)

Qua model ook nog niet direct een voorkeur, het moet gewoon net passen qua grijs kenteken + lpg + redelijk nette auto (hoeft geen nieuwe te zijn, zeker niet maar al tig keer een paaltje over het hoofd gezien door vorige eigenaar is wel het andere uiterste). Minder km's vind ik een plus in die zin dat het wel de bedoeling is de auto voor langere tijd aan te houden....Liberty's zie ik heel weinig te koop staan of ligt dat aan mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 2/18/2017 at 10:43 PM, JeepMaddnes said:

ik heb nog een betrouwbare 5.9 te koop staan voor 5500.-, Ik kan u zo foto's opsturen, met alle informatie die u wilt. Hij is te koop wegens overcompleet. Alle onderhouds papieren zitten erbij,

Heb je misschien de link naar de advertentie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 hours ago, Esther said:

Volgens mij worden de keuzes alleen maar meer in plaats van minder ;)

Qua model ook nog niet direct een voorkeur, het moet gewoon net passen qua grijs kenteken + lpg + redelijk nette auto (hoeft geen nieuwe te zijn, zeker niet maar al tig keer een paaltje over het hoofd gezien door vorige eigenaar is wel het andere uiterste). Minder km's vind ik een plus in die zin dat het wel de bedoeling is de auto voor langere tijd aan te houden....Liberty's zie ik heel weinig te koop staan of ligt dat aan mij?

De liberty werd volgens mij in Europa verkocht als cherokee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minutes ago, JeePee said:

De liberty werd van 2002-2012 geleverd als Cherokee KJ. De europese modellen wijken een beetje af van de Liberty. Bijvoorbeeld de nummerplaat op het reservewiel ipv op de bumper.

Van 2002-2007 KJ en van 2008-2013 KK toch?

bewerkt door Deadeye
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...