Spring naar bijdragen

Remkrachtverdeler stuk?


Sequoyah
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik heb onlangs een Jeep Liberty uit 2002 gekocht en na een grote beurt en nieuwe banden is deze prima in orde. Nu blijkt alleen tijdens de APK keuring dat er bij de remtest onvoldoende remkracht naar de achterwielen gaat. Op een factuur van juni 2015 zie ik dat de remschijven, remblokken, remschoenen en remvloeistof zijn vervangen, dus het lijkt aan de remkrachtverdeler te liggen. Probleem is alleen dat deze niet meer worden gemaakt voor dit model/bouwjaar...?

Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Hoe waarschijnlijk is het dat dit inderdaad aan de remkrachtverdeler ligt? Is er een manier om dat zeker te weten? Ik heb er inmiddels eentje gevonden op eBay in Amerika, die kan ik deze kant op laten komen, of weten jullie een adresje hier in Nederland waar ik er eentje kan vinden?

Veel vragen, maar hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt.

Groetjes Monique

IMG_2059.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De remvloeistof is in juni 2015 vervangen. Hierna is de wagen ook door de APK gekomen. 

Lucht in de leidingen lijkt mij niet waarschijnlijk, tenzij er tussentijds nog andere reparaties gedaan zijn.

Ik denk eerder aan het vastzitten van een cupje in de remcilinder, dat scheelt je zomaar de helft aan remkracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Lucht in de leidingen lijkt het niet te zijn, er zit ook niets vast aan het hele remsysteem, en ook de hoofd remcylinders achter krijgen voldoende vloeistof.

Het lijkt dus echt in de remkrachtverdeler te zitten, dus ik heb inmiddels op diverse adresjes hier in Nederland geprobeerd om er eentje aan te komen, maar niemand kan hem leveren. Ook die van Ebay bleek na bestelling toch niet meer leverbaar...

Iemand enig idee waar ik dit onderdeel nog zou kunnen aankomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...